شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

دپوی بیش از یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزجکیگور

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از دپوی مواد مخدر و کشف بیش از یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در مرزهای جکیگور خبر داد.

سردار ” محمد ملاشاهی ” در تشریح این خبر گفت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر مبنی بر دپو کردن مواد مخدر در یکی از روستاهای مرزی جکیگور مطلع شدند و با تشدید اقدامات کنترلی و طرح ریزی دقیق عملیاتی ، انهدام این باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:مرزبانان با حضور در منطقه موفق شدند محل اختفای مواد مخدر را شناسایی و مقدار یک تن و ۲۵۷ کیلو و ۱۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۱۷۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و ۸۰ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش را که به طرز ماهرانه ای در بین پوشش های گیاهی توسط قاچاقچیان مخفی شده بود را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی که در حال نگهبانی از محموله مواد مخدر بود تصریح کرد:قاچاقچیان قصد داشتند با دپو کردن محموله مواد مخدر ، آن را در فرصتی مناسب به عمق کشور منتقل کنند که با اشراف اطلاعاتی و همت مرزبانان در رسیدن به این هدف شوم خود ناکام ماندند.

سردار “ملاشاهی” با قدردانی از زحمات شبانه روزی مرزداران ، یکی از مهمترین اولویت مرزبانی را برخورد با قاچاق مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان دانست و خاطر نشان کرد: مرزداران در راستای مبارزه با مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد و اجازه جولان و سرکشی به قانون شکنان و سودجویان را نخواهند داد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …