چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

پذیرش در مراکز اقامتی ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری ممنوع شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: طی ابلاغیه‌ای به مراکز اقامتی ترک اعتیاد و کمپ‌های استان، اقامت افراد واجد شرایط در ایام شیوع کرونا در این مراکز ممنوع شده است.

سیدقدیر مرتضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: از همان ابتدا و قبل از ورود ویروس کرونا به کشور، طی ابلاغیه ارسال شده به مراکز مبارزه با مواد مخدر، بحث مراقبت حین پذیرش در مراکز ترک اعتیاد و کمپ‌ها انجام شد.

وی اظهار داشت: با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مراکز ترک اعتیاد و اداره بهزیستی استان از تمام افرادی که وارد این مراکز می‌شدند، تست کرونا و سایر مراقبت‌ها صورت گرفته و ضد عفونی کردن مراکز و حضور مستمر پزشک در گام اول انجام شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی در آن مدت گزارش نشد، افزود: بعد از شیوع بیشتر کرونا ویروس در کشور، پروتکل پذیرش کلا ممنوع شده و اجازه پذیرش هیچ فردی در مراکز اقامتی داده نشد که این خود یک آسیب است افراد شناسایی شده نیاز به پذیرش، مراقبت و درمان دارند.

نگهداری افراد نیازمند در مراکز تحت نظر علوم پزشکی

مرتضوی بیان کرد: در حال حاضر با همکاری علوم پزشکی استان، افراد نیازمند به پذیرش و مراقبت برای ترک اعتیاد به جای نگهداری در مراکز ترک اعتیاد، به مراکزی تحت نظر علوم پزشکی منتقل شده و از آنها مراقبت می‌شود تا در صورت بهبود وضعیت کرونا به مراکز اصلی ترک اعتیاد برگردند.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز ترک اعتیاد در استان به عنوان برترین مرکز از لحاظ بهداشتی، ضد عفونی کردن و امکانات و تجهیزات معرفی شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون مورد مشکوکی به این مرکز معرفی نشده است ولی همچنان در سطح شهر اقدامات لازم برای شناسایی این افراد و معرفی و انتقال به مرکز صورت می‌گیرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …