چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشفیات مواد مخدر در کردستان ٢۵ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: امسال یک تن انواع مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با ٨٠٠ کیلوی سال گذشته از افزایش ٢۵ درصدی برخوردار است.

سردار علی آزادی اظهار داشت: میزان تلفات ناشی از تصادفات هم در مجموع ۴۵ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ١٢  درصد کاهش داشته که هفت نفر در حوزه درون شهری و ٣٨ نفر در حوزه برون شهری از تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات کاهش یافته است.

وی یادآور شد: ٢۵ درصد اتفاقات و شکایات حوزه انتظامی مربوط به تصادفات، ١۴ درصد مربوط به نزاع و درگیری، ١٣ درصد سرقت و هفت درصد هم مربوط به مسائل اخلاقی است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه میزان دستگیری‌ها در حوزه جرایم سایبری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل خود  ٢۴ درصد افزایش یافته است، گفت: ٨٠ درصد دستگیری‌ها در رابطه با جرایم مالی، ١۴ درصد جرایم اخلاقی و ۶ درصد سایر جرایم بوده است.

وی اظهار داشت: امسال یک میلیون و ٩۶۴ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: با اجرای طرح مقابله با احتکار مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده تاکنون ٣٣ هزار عدد انواع ماسک، ٢٠٢ هزار جفت دستکش و ٢٠ هزار عدد لباس یکبار مصرف ایزوله کشف شده و ١٧ نفر هم در این رابطه دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه سلامت مردم برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد تصمیم گرفته شده امسال از هرگونه تجمع در چهارشنبه آخر سال و نوروز جلوگیری شود.

سردار آزادی شرایط امسال را استثنایی خواند و افزود: اقدامات خود را امسال تشدید کرده‌ایم و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سلامت مردم به خطر افتد.

وی تاکید کرد: امسال هم با مقامات قضایی هماهنگ شده در صورتی که افرادی سلامت و امنیت مردم را به خطر اندازند تا پایان تعطیلات آنها را در بازداشت نگه داریم.

فرمانده انتظامی استان کردستان یادآور شد: سال گذشته ۶٩ نفر در چهارشنبه آخر سال مصدوم شده و ٧۵ نفر هم به دلیل آسیب‌های مختلف به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند.

وی با اشاره به مرگ افرادی بر اثر استفاده از الکل گفت: تاکنون کسی را در رابطه با توزیع الکل تقلبی دستگیر نکرده‌ایم اما اشراف وجود دارد و در صورت یافتن هر سرنخی پیگیری می‌شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …