چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

زیرساخت‌های مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ری باید تقویت شود

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به وسعت گسترده و همچنین شاهراه بودن ری به استان های جنوبی کشور، تاکید کرد: زیر ساخت های مبارزه با مواد مخدر باید بیش از گذشته تقویت شود.

حسین توکلی کجانی معاون روز یکشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری در سال ۹۹ اظهار داشت: همانگونه که سال ۹۸ شاهد افزایش ۱۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال ۹۷ در شهرستان ری بودیم امسال نیز باید این روند بیش از سال گذشته ادامه یابد.

وی با بیان اینکه آموزش مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است، عنوان کرد: تمامی ارگان های مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری باید آموزش را در دستور کار خود قرار دهند.

توکلی اضافه کرد: همانطور که در موضوع ویروس کرونا اقدامات آموزشی خوبی انجام شده است، آموزش های لازم و آگاه سازی عمومی در خصوص آسیب های مواد مخدر نیز بایستی از طریق رسانه ها و فضای مجازی صورت به اطلاع عموم برسد.

وی با تاکید براینکه برنامه ها و اقدامات حوزه پیشگیری از آسیب های مواد مخدر با همکاری و تعامل تمامی دستگاه ها، نهادها و ادارات تحقق  باید مانند سال های گذشته ادامه یابد، افزود: امسال باید مراکز و نهادهای نظارتی دقت بیشتری نسبت به رعایت نکات بهداشتی در مراکز ترک اعتیاد داشته باشند.

توکلی ادامه داد: نظارت بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد شهرستان ری یکی از وظایف اصلی و مهم بخشداری ها، شبکه بهداشت و بهزیستی است که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: امروز کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است اما این موضوع نبایستی موجب غفلت از دیگر مسائل مهم و ضروری شود، مبارزه با مواد مخدر یکی از موضوعات مهمی می باشد که بایستی به آن توجه ویژه شود.

توکلی یادآور شد: در شهرستان ری با همراهی و همدلی تمامی دستگاه ها تاکنون به خوبی زنجیره شیوع بیماری کرونا کنترل و مدیریت شده است و همچنین این بیماری موجب اختلال در روند اجرای سیاست ها و ارائه خدمات به شهروندان نشده است به طوری که موضوعات مهم از جمله مبارزه با مواد مخدر بویژه معتادان متجاهر درحال پیگیری است.

 فرماندار ری خاطر نشان کرد: آسیب های مواد مخدر کمتر از بیماری کرونا نیست بطوریکه امروز مشاهده میکنیم مواد مخدر قشر جوان و نوجوان را در معرض آسیب های اجتماعی قرار داده و موجب نابودی و مرگ میشود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …