چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

رشد ۱۳ در صدی کشفیات انواع مواد مخدر در مازندران

کشفیات انواع مواد مخدر در مازندران امسال ۱۳ درصد رشد داشت.

سردار میرفیضی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان رشد ۱۳ در صدی کشفیات انواع مواد مخدر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان،گفت: روزانه ۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در مازندران کشف شد که در سال ۹۸ این آمار روزانه ۱۰ کیلوگرم بود.

او دلیل اصلی افزایش کشفیات را اجرای بیش از ۲۰ هزار طرح و عملیات در استان برای مقابله با قاچاقچیان و خرده فروشان اعلام کرد و گفت: در سال جاری نیز با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و تقویت و تجهیز یگان‌ها و بهره گیری از فناوری‌های جدید با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران خواستار تحقق مسئولیت‌ها و وظایف سایر کمیته‌های عضو شورا برای آگاهی بخشی و مصونیت سازی جامعه و کاهش تقاضا شد و افزود: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت مواد مخدر و اعتیاد، ضرورت دارد همه دستگاه‌ها با تدوین برنامه‌های راهبردی در این حوزه وارد عمل شوند.

او در پایان گفت:یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های سال ۱۳۹۹ ارتقاء دانش مقابله و توسعه و تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است که انتظار می‌رود با مشارکت سایر دستگاه‌ها و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر هم در زمینه توسعه پایش تصویری و هم مقابله حرفه‌ای با قاچاقچیان اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد.

در این جلسه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و نمایندگان دستگاه‌های واجا، ا. ط سپاه گزارشی از کشفیات مواد مخدر در سال ۱۳۹۸ ارائه نمودند و در زمینه اولویت‌ها و برنامه‌های کمیته مقابله در سال ۱۳۹۹ بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …