چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

شناسایی و انهدام ۱۲۶ باند مواد مخدر در گیلان

زارع با اشاره به شناسایی، برخورد قاطع و انهدام ۱۲۶ باند متوسط و بزرگ مواد مخدر در استان طی سال ۹۸، گفت: همچنین از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون، کشفیات مواد مخدر در گیلان با افزایش ۲۴ درصدی روبرو شده است.

«ارسلان زارع» امروز (چهارشنبه، ۲۷  فروردین) در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به محوریت اجتماعی‌کردن دنبال شود، گفت: موضوع آموزش در زمینه مقابله با مواد مخدر ضروری و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید پیش‌بینی‌ها درخصوص موضوع آموزش، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تدوین شود که در این بخش تبادل نظر بین بخشی اداره‌ها موجب کسب توفیقات بیشتری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ضربتی جمع‌آوری متجاهران در سال گذشته، تاکید کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده متأثر از شیوع کرونا، انتظار می‌رود موضوع کنترل و پایش همچنان مورد توجه باشد تا مشکلی در این بخش بروز نکند.

زارع بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش به ویژه معلمان و ارتباط آنها با اولیای دانش آموزان جهت مبارزه با مواد مخدر امری مهم است.

استاندار گیلان اظهار کرد: روش‌های مبارزه با مواد مخدر و مفاهیم مرتبط با آن باید به والدین دانش‌آموزان هم آموزش داده و اطلاع‌رسانی شود.

وی با تشکر از تلاش‌های کادر درمانی برای مقابله با کرونا و همکاری همیشگی مردم در مواجهه با این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری چند موضوع داریم و لازم است همچنان اولویت‌های کاری را بدانیم و از ضرورت توجه به آنها غافل نشویم بدین معنا که موضوع و مسئله روز یعنی بیماری کرونا سایر موضوعات اولویت‌دار را تحت الشعاع قرار ندهد.

وی با بیان اینکه مرگ و میرهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور پس از مرگ و میرهای تصادفات جاده‌ای بالاترین عدد و رقم را دارد، گفت: لازم است بررسی این موضوع و مسئله مهم و ارائه راهکارهای اثرگذار در جهت پیشگیری از اعتیاد در دستور کار مستمر باشد.

زارع با اشاره به تغییر شیوه‌های مصرف مواد مخدر به ویژه روش‌های جدید و مواد مخدر صنعتی، تصریح کرد: این تغییر رویکرد، قابل تامل بوده و لازم است در خصوص پیشگیری، مهار و مقابله از شیوه‌های متناسب و متنوع استفاده کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به شناسایی، برخورد قاطع و انهدام ۱۲۶ باند متوسط و بزرگ مواد مخدر در استان طی سال ۹۸، اظهار کرد: همچنین در ۲۶ روز فروردین سال جاری، کشفیات مواد مخدر در گیلان با افزایش ۲۴ درصدی روبرو شده است که حاصل برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه است.

وی به اجرای طرح کنترل محور از سوی ناجا اشاره و اذعان کرد: گیلان در اجرای طرح‌های مشترک برای مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و سپاه پاسداران انجام می‌شود، جزو استان‌های موفق بوده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …