چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

مصرف روانگردان شیشه؛ منجر به برادرکشی شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از بازداشت فردی که به دلیل مصرف مواد روانگردان شیشه اقدام به قتل برادر خود کرده بود، خبر داد و گفت: زنگ خطر مواد مخدر صنعتی جدی است.

 محمد ضیاالدینی روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر در جمع اصحاب رسانه افزود: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حضور یافت.
وی ادامه داد: متاسفانه قاتل در روز دوم فرودین ماه سال جاری در محل منزل پدری خود و به دلیل مصرف زیاد مواد روان گردان شیشه  با مقتول درگیر می شود و با وارد کردن ضربات یک کارد آشپزخانه اقدام به قتل  فجیع برادر بزرگتر خود کرده است.
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم اظهار داشت: قاتل پس از انجام این عمل هولناک، برادر خود را در محل حیات خانه دفن می کند و پدر و مادر مسن خود را نیز تهدید می کند که در صورت اطلاع دادن به پلیس آنها را نیز خواهد کشت.
ضیاالدینی افزود:با توجه به اینکه این حادثه در ایام شیوع کرونا اتفاق افتاده و رفت و آمدهای خانوادگی به حداقل ممکن رسیده بود  کسی متوجه این حادثه هولناک نشده بود.

وی گفت: سرانجام صبح امروز پدر خانواده این حادثه را به پلیس اطلاع  داد  و بلافاصله و ظرف کمتر از یک ساعت قاتل توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم دستگیر شد.
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم بیان کرد:با حضور بازپرس ویژه قتل محل دفن مقتول خاک برداری و جسد مقتول برای آزمایش های تکمیلی تحویل پزشکی قانونی شده است.
ضیاالدینی خطاب به جوانانی که گرایش به مصرف مواد مخدر به ویژه موادصنعتی دارند، هشدار داد: شاید در مراحل اولیه مصرف این مواد افیونی لذت های زودگذری داشته باشند اما مطمئن باشید سرانجام قدم گذاشتن در این وادی ذلت خواهد بود.
وی خطاب به مسئولان مرتبط با امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر در خصوص  اقدامات خزنده برای گســترش دامنه اعتیاد در جامعه ایرانی هشدار داد و گفت: امروزه اعتیاد به موادمخدر و روانگردان های جدید یک معضل مهم و تهدیدکننده امنیت اجتماعی و سلامت جامعه به حساب می آید.
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان ادامه داد: موادمخــدر در کنار اثــرات درون خانواده ای  به راحتی می تواند نیروی کار یک کشــور را تحت تأثیر خود قرار بدهد.
ضیاالدینی افزود: از همین رو قاچاقچیان موادمخدر که در واقع مافیای جان انســان ها و بشــریت محســوب می شــوند بــا انگیزه سوءاســتفاده های فراوان ناشی از این فعالیت شــوم، به ســمت شــگردهای جدید تولید، عرضــه موادمخــدر و روانگردان های صنعتی جدیــد رفته و ســعی دارند بــا تغییر الگوی مصرف موادمخدر از ســنتی به صنعتی، بازار گســترده ای در بین اقشــار مختلف جامعه بــه خصوص طیــف جوان و نوجــوان اعم از تحصیلکرده و کم سواد ایجاد کنند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …