چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

پلیس سمنان قاچاقچیان کراک را زمین‌گیر کرد

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در پی اقدام‌های اطلاعاتی چند ماهه، در نهایت قاچاقچیان ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر کراک را دستگیر کردند.

سردار عبدالله حسنی به رسانه ها اعلام کرد: نیروهای عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر با تحقیق بر روی عناصر حمل و قاچاق مواد مخدر، سرنخ‌هایی از انتقال یک محموله مواد مخدر صنعتی از پایتخت به شرق کشور را به دست آوردند که با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پس از انجام هماهنگی‌های لازم عملیات دستگیری سوداگران مرگ آغاز شد.

وی اظهار داشت: این محموله مواد مخدر در یک خودرو پژو پارس جاسازی شده بود که در محور گرمسار- -سمنان توقیف شد.

حسنی ادامه داد: ماموران پلیس در اقدامی منسجم و هماهنگ و با رعایت تمام موازین قانونی سواری پژو پارس را متوقف و ۶۳ کیلوگرم کراک از خودرو کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات، سه نفر از اعضای این باند قاچاق مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

حسنی تصریح کرد: خودروی حامل مواد مخدر پس از هماهنگی‌های قضایی و پرونده تکمیلی به همراه قاچاقچیان دستگیرشده به مرجع ذی‌صلاح تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان علاوه بر تاکید بر استمرار و تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای پلیس با بلای خانمان‌سوز اعتیاد، از عموم مردم خواست هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.

یک تُن و ۵۷۹ کیلوگرم انواع موادمخدر در نوروز ۹۹ از سوی پلیس این استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴۰ درصد افزایش داشته است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …