چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

برای برون رفت از بحران ها نیازمند وحدت هستیم

رستم زاد گفت: برای برون رفت از بحران ها به ویژه مواد مخدر نیازمند وحدت و انجسام ملی هستیم.

«حسن رستم زاد» امروز(دوشنبه، ۱ اردیبهشت) در نخستین جلسه شورای مقابله با مواد مخدر این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: برای برون رفت از بحران ها به ویژه مواد مخدر نیازمند وحدت و انجسام ملی هستیم.

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ملت در تلاش هستند از هر روزنه ای به نظام و کشور ما ضربه بزنند،افزود: بهره گیری از پدیده شوم مواد مخدر یکی از این راهکارها برای آسیب زدن به نظام و کشورماست که در برابر توطئه های دشمنان باید آگاه و بصیر باشیم و خانواده ها را نسبت به خطرات و آسیب های ناشی از این پدیده شوم آگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار مبارزه با گسترش مواد مخدر، بازگو کردن خطرات و آسیب های ناشی از مواد مخدرو افیونی راهکاری مهم برای مقابله با این پدیده شوم است.

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه با توسعه فضای مجازی و گسترش آن در بین سنین مختلف روش های توزیع مواد مخدر تغییر پیدا کرده است،افزود: افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید شناسایی شده و با آنان برخورد شود.

رستم زاد با بیان اینکه با بهره مندی از فضای مجازی می توانیم جهت فرهنگ سازی و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر گام های خوب و مثبتی برداریم،اظهارکرد: در این راستا نیازمند همت فعالین حوزه فضای مجازی و سازمان های مردم نهاد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز قاچاقچیان مواد مخدر عمده جامعه هدف خود را در سنین پایین جامعه انتخاب می کنند که بازار پایدار و طولانی مدتی در اختیار داشته باشند،افزود: مدیران آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی در این رابطه برنامه ریزی داشته باشند تا دانش آموزان اسیر بلای خانمان سوز اعتیاد نشوند.

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه سالانه هزینه های بسیاری برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و درمان اثرات ناشی از مصرف آن در کشور می شود،تصریح کرد: اگر همت ملی در این زمینه نباشد قادر نخواهیم بود به موفقیت و مصون نگه داشتن جامعه از ناهنجاری های ناشی از اعتیاد در جامعه برسیم.

رستم زاد در پایان گفت: در سال گذشته اقدامات خوب و مثبتی در راستای مقابله با مواد مخدر در شهرستان آستارا انجام شد که از زحمات عوامل ذیربط در این رابطه تقدیر و تشکر می کنم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …