چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

دوره درمانی معتادان متجاهر در استان بوشهر افزایش یافت

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: طول دوره نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد این استان از سقف ۶ ماه به یک سال افزایش یافت.

ارسطو ترکمان ‌منش اضافه کرد: با اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و موافقت دستگاه قضایی، با توجه به شیوع ویروس کرونا مدت زمان نگهداری از این معتادان افزایش می‌یابد و در صورتی که معتادی به اقامت‌گاه‌های ترک اعتیاد تحویل شود باید یکسال برای گذراندن دوره پاکی و بهبودی در این مراکز بماند.

وی بیان کرد: طول دوره نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز اقامتی ترک اعتیاد تا قبل از شیوع ویروس کرونا سه ماه بود که با دستور قضایی تا ۶ ماه قابل تمدید بود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: بر اساس دستورالعمل بهداشتی که به تازگی ستاد ملی مبارزه با  بیماری کرونای کشور به همه استان‌ها ابلاغ کرده است، معتادان متجاهری که جمع‌آوری می‌شوند باید به مدت ۱۴ روز در فضایی خارج از اقامت‌گاه‌های ترک اعتیاد قرنطینه شوند.

ترکمان منش ادامه داد: این افراد  پس از گذراندن دوره قرنطینه، انجام غربالگری و اطمینان از سلامت آن‌ها، برای نگهداری  و ادامه درمان به مراکز اقامتی ترک اعتیاد منتقل می‌شوند.

وی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر نیز آمادگی خود را  برای تامین هزینه نگهداری  از معتادان متجاهر با دستورالعمل‌های بهداشتی جدید به سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: دستگاه قضایی و پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز آمادگی دارند به محض فراهم شدن شرایط و فضای قرنطینه معتادان از سوی سازمان بهزیستی، شهرداری یا سایر دستگاه‌های دولتی که فضای بدون استفاده‌ای دارند، عملیات برای جمع آوری و تحویل معتادان متجاهر را آغاز کند.

ترکمان منش اضافه کرد: برای پیش‌گیری از حضور دوباره معتادان متجاهر و ابتلای آن‌ها به بیماری کرونا همه معتادانی که قبل از شیوع کرونا جمع‌آوری و پذیرش شده بودند و اکنون دوره درمانی آن‌ها به پایان رسیده است همچنان با هزینه دستگاه‌های دولتی در مراکز ترک اعتیاد ‌نگهداری  می‌شوند.

وی گفت: تامین هزینه نگهداری  از معتادان متجاهری که با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری می‌شوند به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است که این اعتبار به حساب سازمان بهزیستی استان واریز می‌شود و از سوی این سازمان به مراکز کمپ‌های ترک اعتیاد پرداخت می‌شود.

دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر شمار معتادان متجاهر اعلام شده در این استان یکصد نفر است که نزدیک به ۸۰ درصد آنها ساکنان غیربومی استان در شهرستان‌های عسلویه، کنگان و جم هستند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …