شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۷۷ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک در قزوین کشف شد

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات مشترک با پلیس استان خراسان رضوی و کشف ۷۷ کیلو گرم تریاک خبر داد.

سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بر روی عوامل حمل و نقل مواد مخدر مشخص شد، فردی قصد انتقال مقادیر زیادی از مواد مخدر در بار هندوانه به وسیله یک دستگاه کامیون به استان قزوین را دارد.

وی افزود: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی اطلاع داده شد و مأموران این استان به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پایش خودروهای عبوری کردند.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: با اقدامات پلیسی و تبادل اطلاعات دو استان، خودروی کامیون حامل مواد مخدر در سطح حوزه استحفاظی استان قزوین شناسایی و توقیف شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو مقدار ۷۷ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بار هندوانه‌ها جاسازی شده بود کشف و یک نفر متهم نیز در این راستا دستگیر و پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اثرات سو مصرف مواد مخدر خاطر نشان کرد: پیشگیری مؤثرترین و موفق ترین روش و راهبرد برای کنترل و مهار معضل اعتیاد است که لازم است این پیشگیری ابتدا در محیط خانواده و نسبت به فرزندان توسط والدین با یک الگوی صحیح، سازنده و توأم با درک و شناخت آسیب‌های این معضل اجتماعی صورت گیرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …