چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

۱۶۵۰ بسته بهداشتی برای خانواده‌های دارای اعتیاد در چهارمحال و بختیاری تهیه شد

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری از تهیه یکهزار و ۶۵۰ بسته بهداشتی و آموزشی در راستای مقابله و پیشگیری ار ویروس کرونا برای جامعه هدف طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در خانواده‌های دارای معتاد) در استان خبر داد.

مهشید سلیمانی افزود: این بسته‌ها شامل اقلام بهداشتی از جمله الکل، ماسک، دستکش، بروشور آموزشی و یک جلد کتاب خاص کودکان است، که از محل اعتبارات سازمان بهزیستی تهیه شده است.

وی، با اشاره به اینکه طرح “پازک” در ۵۰ محله و منطقه پرخطر و آسیب خیز استان از سوی تیم‌های اجتماع محور از سال گذشته در دست اجراست، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مشکلات این خانوادهای آسیب‌دیده که به لحاظ اقتصادی آسیب‌پذیر هستند، افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، در راستای حمایت از این خانواده‌ها، دفتر پیشگیری از اعتیاد معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اقدام به تهیه این اقلام کرده و تهیه اقلام غذایی نیز در دستورکار قرار دارد.

وی گفت: بسته‌های آموزشی تهیه شده برای جامعه هدف، با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، مهارت ارتباط با همسر، کنترل خشم، شناخت ویروس کرونا، راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس، مدیریت اضطراب در شرایط بحرانی است، که طریق مراجعه خانه به خانه بین آنان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …