چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

۴۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرضا قاضی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: از این میزان موادمخدر ۶۹کیلو و ۸۶۰ گرم در طرح پاکسازی نقاط آلوده و مابقی در محورهای مواصلاتی استان کشف و ضبط شده است.

وی، با اشاره به اینکه هشت طرح پاکسازی در مناطق آلوده و محورهای مواصلاتی انجام شد، گفت: در این مدت پنج باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و ۳۳ دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف شد.

این مسوول افزود: در این مدت بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه مواد مخدر از جمله معتاد، قاچاقچی، خرده فروش و توزیع کننده مواد دستگیر شدند.

به گفته وی، کشفیات مواد مخدر در سال۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشت و بیش از سه تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر در کنترل محورهای مواصلاتی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان کشف و ضبط شد.

 قاضی‌زاده اظهار داشت:  سال‌گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در حوزه مواد مخدر از جمله معتاد، توزیع کننده، قاچاقچی، حمل کننده مواد مخدر و پاتوق گردان در استان دستگیر شد، که ۹۸ درصد دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر را مردان و تنها ۲ درصد را زنان تشکیل می‌داد.

وی افزود: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از دستگیر شدگان پارسال مصرف کننده و معتاد و مابقی را خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر بود.

وی گفت:محورهای مواصلاتی استان از محورهای ترانزیت و پرتردد است و بیشترین  میزان کشفیات مواد مخدر در این محورها کشف و ضبط می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌گذشته ۳۴ باند منهدم و ۶۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۹ موتورسیکلت توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد نیز با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با موادمخدر در سطح استان و کشور هنوز سنتی عمل می‌شود، گفت: باید در حوزه مقابله و پیشگیری از گسترش مواد مخدر وارد فاز جدید شد و از روش‌های جدید در این حوزه استفاده شود.

عبدالرضا علی‌محمدی به اطلاع رسانی بهتر و بیشتر رسانه‌ها در خصوص اثرات سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص مواد مخدر کمرنگ است و باید با نگاه نو به حوزه اطلاع‌رسانی در این زمینه ورود پیدا کرد.

وی، به بازگشایی مراکز ترک اعتیاد استان بر اساس جمعیت شهرستان اشاره کرد و گفت: فعالیت این مراکز باید در هر شهرستان به تعداد محدود و براساس دستورالعمل بهداشتی باشد.

وی، در  ادامه به بحث شناسایی کارمندان معتاد در ادارات تاکید کرد و گفت: به دنبال اخراج کارکنان نیستیم و هدف اصلاح کارکنان معتاد است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۷۹ هزار نفر است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …