چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

نارضایتی مردم از توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از نارضایتی مردم از توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: مراکز اقامتی ترک اعتیاد با پروتکل‌های خاص بهداشتی در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار می‌کنند.

سیدقدیر مرتضوی امروز با اشاره به شیوع کرونا و توقف جمع‌آوری معتادان گفت: بعد از حساسیت بیماری کرونا و ابلاغیه توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر، یک وقفه سه ماهه در اجرای این طرح ایجاد شده که باعث ایجاد نارضایتی عمومی و معضلات اجتماعی بخاطر حضور این افراد در جامعه شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ پروتکل خاص جمع‌آوری معتادان متجاهر، این طرح با رعایت نکات بهداشتی و غربالگری و قرنطینه آغاز شد، ضمن اینکه جمع‌آوری این افراد نه به‌صورت یک‌دفعه، بلکه به‌طور مرحله‌ای با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌های لازم انجام می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با انجام اقدامات جمع‌آوری، غربالگری و تست بیماری‌های واگیردار و کرونا ویروس، فرد وارد مراحل نگهداری شده و حداقل در یک بازه ۶ ماهه در محل‌های مورد نظر نگهداری می‌شود.

مرتضوی با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی درمان اعتیاد خاطرنشان کرد: افرادی در طول این ایام کرونا تمایل به اقامت در این مکان‌ها و درمان اعتیاد داشتند که به دلیل تعطیلی و وضعیت کرونا این کار صورت نگرفت، همچنین خانواده‌ها نارضایتی‌هایی در خصوص حضور این افراد در خانه و جامعه داشتند.

وی با بیان اینکه راه‌های جایگزین برای درمان اعتیاد این افراد وجود دارد و می‌توانند از طریق آن‌ها وارد چرخه درمان شوند، تصریح کرد: برای اینکه فرد بعد از مدتی بر ترک اعتیاد و درمان خود باقی بماند، از چرخه درمان خارج نشود و مجدد به سمت مصرف مواد مخدر نرود، توصیه اکید ما این است که از طریق متخصص و مرجع اصلی اقدام کنند تا در آینده نزدیک با شرایط جدید، مراکز اقامتی را راه‌اندازی کنیم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …