چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

بیش از یک تن مواد مخدر در خوسف کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی خوسف گفت: از ابتدای سال تا امروز، یک تن و ۸۵۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در شهرستان خوسف کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

«کاظم صادقی» صبح امروز (۲۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبر؛ موضوع مهمی برای اطلاع رسانی در راستای امنیت روانی جامعه است و خبرنگاران می توانند نیروی انتظامی را در این راستا حمایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خوسف تحریم ناجا توسط دولت تروریست آمریکا را به فال نیک گرفت و گفت: افتخار می کنیم که دشمن شماره یک ایران، نیروی انتظامی را تحریم کرد که نشان از این دارد که نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی، کار خود را به نحو احسن انجام داده و در راستای امنیت بیشتر این راه را ادامه خواهیم داد.

صادقی افزود: از زمان شیوع کرونا، ویروس منحوس و ناشناخته، نیروی انتظامی پای کار بود و با همکاری سایر نهادها و ستاد مقابله با کرونا وظایفی داشت که به نحو احسن انجام داد.

وی بیان کرد: وظیفه نیروی انتظامی در شهرستان خوسف در قبال بیماری کرونا، اعمال محدودیت‌ها و کنترل تردد در سطح شهرستان بود، لذا تیم‌هایی در مبادی ورودی شهرها مستقر و محدودیت هایی را اعمال کردند.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با بیماری کرونا، صنوفی باید تعطیل و محدود می‌شدند، لذا نظارت به اتفاق سایر دستگاه‌ها تشدید شد و به برخی صنوف تذکر، آموزش داده شد و برخی هم به دلیل عدم رعایت در راستای سلامت جامعه پلمپ شدند.

فرمانده نیروی انتظامی خوسف بیان کرد: در حوزه مسائل امنیتی، اولویت ناجا، مواد مخدر است که این نهاد، به صورت شبانه روزی با این مقوله درگیر هست و تا امروز یک تن و ۸۵۷ تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که نشان دهنده تلاش همکاران و مشارکت مردم در بحث امنیت است که جای تقدیر دارد.

صادقی دامه داد: در این راستا پنج باند منهدم و ۲۴ دستگاه موتورسیکلت کشف شده که توقیف موتورسیکلت ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 وی عنوان کرد: سرقت؛ اولویت ناجا و دغدغه ماست و در بحث سرقت مردم باید مشارکت و اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام دهند و محل نگهداری احشام و محصولات را ایمن کنند.

فرمانده انتظامی خوسف با بیان اینکه از ابتدای سال شاهد افزایش سرقت در شهرستان بوده‌ایم، گفت: ۸۰ درصد سارق‌ها دستگیر و راهی زندان شدند تا برخورد قاطع از طرف مقامات قضایی اعمال شود.

صادقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۶۰۰ درصدی تصادفات در برون و درون شهرها بوده ایم و در محورهای اصلی برون شهری شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات بوده ایم.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای محورهای فرعی زیاد و نظارت لازم بر راه‌های دور دست نیست، عنوان کرد: تصادفات فوتی در درون شهر منفی بوده اما در برون شهری نسبت به مدت سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی خوسف گفت: ۱۸۶ نفر در حوزه سارقان کالای قاچاق و موادمخدر دستگیر و پرونده آنها تحویل مقامات قضایی شده است.

صادقی گفت: سامانه تلفنی ۱۹۷ زیرساختی برای مردم است و مردم شهرستان از طریق این شماره می توانند پیشنهادات، انتقادات و تقدیر و تشکر لازم را بابت اقدامات نیروهای ناجا، اعلام کنند، از طریق این سامانه مردم ۲۱ تقدیر از نیروهای ناجا داشته اند که نشان از رضایت مندی مردم از مجموعه دارد.

وی گفت: در راستای ارائه خدمات به مردم بعضی پیگیرهای لازم انجام شد و پارکینیگ توقیف خودرو در راه اندازی شده تا هزینه های بعد مسافت برای مردم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است، گفت: همچنین پنج خرده فروش در این راستا دستگیر شده که مردم تقدیرهای زیادی را نیروهای انتظامی داشته اند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …