چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

تقدیم بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر

سردار رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید طی ۴۰ سال گذشته تنها در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید تنها در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است.

او ادامه داد: در این خصوص دولت و ملت‌های کشور‌های غربی باید ممنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: افتخار نیروی انتظامی این است که مرجع مردم و از مردم است.

او با اشاره به موضوع سرقت در جامعه، اضافه کرد: این موضوع مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است که باید به صورت ویژه در آن بازنگری صورت گیرد و همه مولفه‌های انتظامی از سوی نهاد‌های مربوطه رعایت شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا خلا‌ها و ضعف‌های موجود برای مبارزه با سرقت را منعکس کند، تصریح کرد: هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد و قوانین و مقررات متناسب سازی شود که این موضوع از مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است.

سردار رضایی بیان کرد: در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با سرقت به صورت جدی برقرار و قرارگاه‌های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح‌های غیر مجاز، مقابله با قاچاق و مقابله با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.

جانشین فرمانده ناجا، مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده‌ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می‌شود، باید مجازات به گونه‌ای باشد که بازدارنده باشد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده اند که باید انسداد مرز‌ها صورت گیرد که در سال‌های گذشته بخشی از آن‌ها انجام گرفت، ولی کامل نشده و نیاز به اعتبارات و سازو کار‌های لازم دارد.

وی گفت: طی امسال در سطح کشور بالغ بر ۳۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است که سهم استان فارس ۱۳ تن است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه‌های مختلف به مردم اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص کالای قاچاق گفت: امسال و با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

سردار رضایی افزود: استان فارس به عنوان یک استان شهید پرور با بیش از ۱۴ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی را داشته و نیروی انتظامی نیز در این استان سرمایه گذاری جدی انجام داده است.

او با بیان اینکه طبق مولفه ها و  ارزیابی های صورت گرفته هماهنگی بین بخشی بسیار خوبی در حوزه های مختلف استان فارس برقرار است، ادامه داد: این هماهنگی ایجاد شده حق مردم وارسته و مومن استان فارس است .

سردار رضایی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب های اقتصادی کشور و در مسیر تردد های ترانزیتی قرار دارد، افزود: در سطح استان فارس به ویژه در سال های اخیر، امنیت بسیار خوبی برقرار شده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …