چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۶۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در سلماس

فرمانده انتظامی سلماس از افزایش ۶۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان طی سال جاری خبر داد.

سرهنگ رمضان فتح الهی شامگاه ۲۲ خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران و فعالین فضای مجازی شهرستان گفت: در سال جاری درحوزه مواد مخدر ۶۹درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی بااشاره به آمار سرقت در شهرستان افزود: در ۲ ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش ۲۲درصدی و در ۲۱ روز خرداد نیز شاهد کاهش ۱۷ درصدی وقوع سرقت هستیم.

سرهنگ فتح الهی بیان کرد: بیشترین موارد سرقت اخیر سلماس در اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره و کوره باغ ها است که متاسفانه علی رغم هزینه های بسیار بالا برای ساخت این اماکن، هزینه ای برای اقدامات حفاظتی از سوی صاحبان این اماکن انجام نمی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بااشاره به اینکه آمار تصادفات فوتی سلماس در ۲ ماهه سال جاری خوشبختانه منفی بود و تلفات نداشتیم، تصریح کرد: در تصادفات جرحی ۳۲درصد، در تصادفات خسارتی ۳۷ درصد، در آمار مجروحان تصادفات ۴۰درصد و در کل امار تصادفات ۳۶ درصد کاهش داریم.

سرهنگ فتح الهی بااشاره به جرایم سایبری تصریح کرد: متاسفانه در حوزه جرایم حوزه پلیس فتا و سایبر در شهرستان خصوصا بحث کلاهبرداری اینترنتی و واریز کارت به کارت با رشد آمار مواجه هستیم که جادارد شهروندان هشدارهای پلیس فتا را دراین خصوص که در خروجی های خبری و مجازی شهرستان منتشر می شود مورد توجه و دقت خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی سلماس با بیان اینکه همکاری و تعامل اصحاب رسانه و خبرنگاران در ارتقای فرهنگ عمومی و ترافیک شهروندان بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: مطالبه گری مشکلات شهری و اطلاع رسانی عمومی وقایع جاری شهر از جمله بحث قیمت سرسام آور مسکن در شهرمان از جمله رسالت های خبرنگاران برای کمک به قشر ضعیف جامعه در این خصوص است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی های مطلوب صورت گرفته درخصوص رزمایش کمکهای مومنانه و مقابله با بیماری کرونا در سایه فعالیتهای شبانه روزی اصحاب رسانه شهرستان بوده که بسیار از این بابت قدردانیم.

سرهنگ فتح الهی بااشاره به پرونده یکی از کانال های تلگرامی سلماس که اقدام به تخریب اشخاص حقیقی و حقوقی این شهرستان کرده بود،گفت: حسب دستور قضایی با نهایت رعایت موازین اخلاقی، شرعی و حرفه ای پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …