چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از دو تن موادمخدر در مرزهای میانی سیستان‌وبلوچستان

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از دو تن مواد مخدر در منطقه مرزی روتک سراوان خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی «روتک» مطلع و با اجرای عملیاتی برنامه ریزی شده و هدفمند، موفق به کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر شدند.

وی افزود: بعد از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، دلاورمردان هنگ مرزی سراوان با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان، نسبت به کنترل و انسداد مسیرهای تردد قاچاقچیان اقدام و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع، موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان که گرفتار محاصره مرزداران شده بودند، اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند که با توجه به موضع گیری و اتخاذ تاکتیک عملیاتی مناسب و حجم سنگین آتش مرزبانان، با به جاگذاشتن محموله مواد مخدر به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

سردار گودرزی ادامه داد: مرزبانان در پاکسازی محل درگیری همچنین موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودروی تویوتا و مقادیری سلاح و مهمات، مقدار ۲ تن و ۳۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش مرزداران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرزهای ایران اسلامی، با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و… در امنیت کامل، اما برای سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است و با اقدامات غیر قانونی در مناطق مرزی به شدت مقابله و برخورد می‌شود.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …