چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

گمرکات به تجهیزات الکترونیکی کشف مواد مخدر مجهز می شوند

ناظرگمرکات آذربایجان غربی گفت: فراهم کردن تجهیزات و امکانات الکترونیکی به منظور کشف مواد مخدر در دستور کار گمرکات استان قرار دارد.

 توحید آذربد ظهر یکشنبه در مراسم آغاز به کار دوره آموزشی مقابله با قاچاق مواد مخدر در گمرکات استان از روند مطلوب مبارزه گمرکات استان با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: باید در زمینه فرهنگ سازی بخشیدن به جامعه درباره آثار و زیان‌های مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی و شیمیایی تلاش گسترده‌تری از طریق وسایل ارتباط جمعی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش گمرک در کاهش قاچاق مواد مخدر افزود: با توجه به احتمال جاسازی و اختفای مواد مخدر در درون کالا و حمل آن توسط وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی، نقش مقابله‌ای گمرک بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند تأثیر چشمگیری در روند کاهش ورود مواد مخدر به کشور داشته باشد.

آذربد با بیان اینکه گمرکات آذربایجان غربی تا کنون در خصوص برخورد با پدیده قاچاق مواد مخدر تعامل سازنده‌ای با دستگاه‌های مرتبط داشته اند گفت: فراهم کردن تجهیزات و امکانات الکترونیکی به منظور کشف مواد مخدر و آموزش مستمر و به روز مأموران گمرک ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که در دستور کار گمرکات قرار دارد.

با هدف آشنایی با پولشویی و ارتباط آن با قاچاق مواد مخدر، نحوه تنظیم صورت جلسه کشف و نحوه دستگیری متهمان این حوزه دوره آموزشی دوره آموزشی مقابله با قاچاق مواد مخدر در گمرکات استان آغاز شد.

در این دوره آموزشی که با حضور ارزیابان، کارشناسان، مدیران و مأموران حراست یگان حفاظت گمرکات آذربایجان غربی در سطح سه به مدت سه روز برگزار می‌شود ۲۱۲ نفر شرکت دارند.

ارزیابان، کارشناسان، مدیران و مأموران حراست یگان حفاظت گمرکات ارومیه، خوی، پیرانشهر و بازرگان در این دوره آموزشی با آخرین روش‌ها پولشویی و ارتباط آن با قاچاق مواد مخدر، نحوه تنظیم صورت جلسه کشف و نحوه دستگیری متهمان آشنا می‌شوند.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …