چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

نقش رسانه ها در مبارزه با مواد مخدر در جامعه انکار ناپذیر است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: نقش رسانه ها در مبارزه با مواد مخدر انکار ناپذیر است و خبرنگاران به عنوان فرهیختگان جامعه می توانند در کاهش این آسیب ها نقش داشته باشند.

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان ظهر امروز یکشنبه در نشست ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، اظهار داشت: بیشترین تلفاتی که در جامعه با آن روبه رو هستیم، مربوط به استعمال مواد مخدر است چرا که مواد مخدر نه تنها فرد بلکه جامعه را به تباهی می کشاند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: در یک تعامل مثبت و دو جانبه میان رسانه و پلیس، می توانیم بسیاری از مشکلات مردم را مرتفع کنیم و در واقع تولید امنیت وظیفه رسانه و حفظ آن وظیفه ما است تا بتوانیم با حرکت بسیجی و اقدامی انقلابی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

سرهنگ حیدریان یادآور شد: نیروی انتظامی متولی برقراری امنیت و ایجاد آرامش در جامعه است و رسانه ها با مشارکت خود باید با ایجاد احساس آرامش در میان مردم ما را در این راه یاری دهند.

وی بیان کرد: نقش رسانه و خبرنگاران در ایجاد احساس امنیت بسیار است و رویکرد ناجا نیز بر این است که در ماموریت های خود از قدرت این نیرو بین آحاد مختلف جامعه به خوبی استفاده کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت های نیروی انتظامی است که تهدیدی جدی برای افراد جامعه است و یکی از اولویت های اصلی پلیس کردستان مبارزه با این مورد است.

سرهنگ حیدریان اظهار داشت: واقعیت این است که پلیس به تنهایی نمی تواند این ماموریت را انجام دهد و نیازمند یک بسیج همگانی و مشارکت سایر دستگاه ها و کمک های رسانه ها است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …