شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اعتیاد به موادمخدر زمینه ساز رواج آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار پلدختر گفت: اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز رواج بسیاری از آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است.

حسن رضاییان روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر به هر دلیل یکی از جدیدترین آسیب‌ها و معضلات در جامعه پیش روی ما است که نسل جوان و سلامت جوامع بشری را به مخاطره انداخت.

وی افزود: مبارزه جدی و تاثیرگذار با مواد مخدر نیازمند هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و اجرایی کردن مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدراست.

فرماندار پلدختر گفت: در این راستا دستگاه‌های فرهنگی،  اجتماعی و اقتصادی مسئولیت بیشتر ، اثرگذارتر و نقش پررنگ‌تری می‌توانند ایفا کنند.

وی با تقدیر از عملکرد عوامل نیروی انتظامی شهرستان در مقابله با مواد مخدر بیان کرد: استراتژی کاهش تقاضا و مبارزه با خرده فروشی در سطح شهرستان از راهکارهای تأثیرگذار در پیشگیری و مقابله با این مواد افیونی است.

رضاییان ارتقای آگاهی مردم و جوانان نسبت به آثار زیانبار مواد مخدر را از راه‌های مهم پیشگیری دانست و یادآور شد: افزایش آگاهی مردم نسبت به آثار زیانبار روی آوردن به مواد مخدر و تاثیر مخرب آن در سلامت افراد و آرامش خانواده و اجتماع به ویژه از سوی دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند تاثیر بازدارندگی زیادی داشته باشد.

وی افزود: مقابله با مواد مخدر نیازمند عزم جدی دستگاه‌ها  و مردم است که سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها )در اجتماعی کردن این امر نقش موثری دارند.

فرماندار پلدختر تاثیر مشارکت اجتماعی در جلوگیری از رواج معضل اعتیاد را بی‌بدیل دانست و گفت : تقویت پیوند جوانان با جامعه از طریق غنی سازی اوقات فراغت، ارتقای آموزش حرفه های فنی و اشتغال، ورزش و نشاط و شادابی از گام‌های موثر در پیشگیری از روی آوردن جوانان به اعتیاد است که نیازمند برنامه‌ریزی و عزم جدی است.

وی خانواده را رکن تاثیرگذار در توجه به جوانان دانست و افزود: خانواده‌ها نقش انکارناپذیری در پرورش روحیات و افکار مثبت جوانان و جلوگیری از افسردگی و گرایش آنان به سمت مواد مخدر و تلاش در سلامت آینده فرزندان خود دارند.

رضاییان حوزه موادمخدر را بسیار پیچیده دانست و یادآورشد: باید از تمام ظرفیت های اجتماعی در راستای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر بهره برد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …