چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

جامعه باید بپذیرد که معتاد بیمار است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: جامعه باید بپذیرد که معتاد مجرم نیست و بیمار است.

علی باقری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از غرفه های پیشگیری از مواد مخدر در صومعه سرا اظهار داشت: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود که معتاد مجرم نیست تا شرایط بازگشت افراد گرفتار در دام اعتیاد به جامعه آسان تر شود.

وی افزود: هم اینک نیز یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶  دولتی در مرکز گیلان در منطقه لاکان رشت دایر است که ظرفیت آن ۵۰ نفر است اما با توجه به ساختمانی که اداره بهزیستی گیلان به این مرکز اختصاص داده، با کسب مجوز می توانیم گنجایش این مرکز را تا ۲۵۰ نفر افزایش دهیم تا معتادان متجاهر در این مرکز مستقر و بهبود یابند.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای ارایه شده ، سرانه مصرف مواد مخدر در گیلان از سرانه کشور پایین تر است اما تمام هدف و تلاش ما این است که این رقم به پایین ترین حد خود برسد که مهمترین عامل آن، پیشگیری و آگاهی دادن به خانواده ها می باشد.

دبیر شورای هماهنگی مباره با مواد مخدر گیلان خاطرنشان کرد: همچنین باید تلاش کنیم تا تقاضای مواد مخدر کاهش یابد که اگر تقاضا کاهش یابد، بالطبع مصرف مواد مخدر نیز کاهش خواهد یافت و تعداد  فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد.

همچنین رئیس اداره بهزیستی صومعه سرا در خصوص برپایی غرفه و نمایشگاه آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در مرکز شهر صومعه سرا برپا شده است.

بهرام زادامیری افزود: در این نمایشگاه علاوه بر ارایه بروشورها و مقاله ها برای هشدار به خانواده ها در خصوص مضرات استفاده از مواد مخدر، عکس هایی نیز با این مضمون به عرضه نمایش گذاشته شده تا افراد با مشاهده این عکس ها ، از مضرات استفاده از مواد مخدر مطلع شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه کارهای خوبی را در خصوص راههای پیشگیری از مواد مخدر در صومعه سرا انجام داده ایم و تیم روانشناسی حاضر در این اداره دوره های خاصی را سپری کردند و این آمادگی را داریم که اگر سایر نهادها و ادارات نیاز به روانشناس داشته باشند، از وجود این گروه استفاده کنند.

غرفه و نمایشگاه آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد روز دوشنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر از سوی اداره بهزیستی صومعه سرا و همچنین غرفه مشاوره رایگان از سوی فرماندهی انتظامی صومعه سرا در خصوص آگاهی بخشیدن به مضرات استفاده از مواد مخدر در مرکز این شهر برپا شد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …