چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

هدف نظام جمهوری اسلامی ریشه کنی اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: هدف نظام جمهوری اسلامی ریشه کنی اعتیاد در کشور است.

علی باقری روز یکشنبه در حین بازدید از یکی از کمپ های ترک اعتیاد و کارگاه توانمندسازی و اجتماعی در خشکبیجار رشت اظهار داشت: اعتیاد مسبب ناهنجاری های زیادی در جامعه است و به همین دلیل مسئولان نظام مترصد ریشه کنی کامل اعتیاد هستند.

وی افزود: ما نیز باید سعی کنیم تا این بلای خانمان سوز در جامعه ریشه کن شود و با آموزش های لازم به خانواده ها در کنترل ، مهار و کاهش مصرف مواد مخدر گام های اساسی برداریم تا شاهد کاهش ناهنجاری های مختلف در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مسئولان شرایط درمان افراد آسیب دیده از اعتیاد را فراهم کرده اند تا افرادی که در دام اعتیاد گرفتار می شوند، درمان شده و برای حمایت و اشتغال آنان نیز اقدامات خوبی انجام شده اما این افراد نیز باید بخواهند که درمان و دوباره به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بیان کرد: البته خود این افراد که در دام اعتیار گرفتار شده اند باید اراده کنند و برای تغییر در سرنوشت خود تصمیم بگیرند چون تا افرادی که به این بلا مبتلا شده اند  اراده نکنند، کسی نمی تواند برای بهبودی آنان قدم بردارد.

خواستن توانستن است

با توجه به اینکه تعدادی از افراد در جامعه از بیکاری می نالند و بهانه های مختلفی را برای بیکاری می آورند، اما یکی از افرادی که سالیان متمادی به دلیل اعتیاد به مواد مخدر از جامعه طرد شده بود، با اراده  هم اینک نه تنها با ترک اعتیاد به آغوش گرم خانواده بازگشته ، بلکه با راه اندازی یک کارگاه تولیدی ، اشتغال نیز ایجاد کرده است.

هنگام بازدید مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان از کارگاه تولید ظروف رویی در منطقه لولمان گیلان ، صاحب این کارگاه که از دام اعتیاد رهایی یافته در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه را با کمک و مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی کردم.

وی افزود: پس از بهبودی و ترک اعتیاد تصمیم به راه اندازی این کارگاه گرفتم و هم اینک نیز علاوه بر فعالیت خود و همسرم، سه کارگر دیگر در این کارگاه تولید ظروف رویی مشغول به کارند و  اگر بتوانم تسهیلات بیشتری دریافت کنم ، تعداد بیشتری از افراد می توانند در این کارگاه فعالیت کنند.

وی ادامه داد: من برای تولید ظروف از مواد اولیه بسیار مرغوب استفاده می کنم و خوشبختانه مشتری زیادی برای تولیدات خود دارم اما برای تهیه قالب ها و دستگاه های مربوط به آن از لحاظ مالی با مشکل مواجه هستم و اگر حمایت بیشتری شوم، کارم را توسعه خواهم داد تا نفرات بیشتری در این کارگاه مشغول شوند.

وی به نحوه کار خود اشاره و بیان کرد: من ورق های رویی با ابعاد درخواستی را به تهران سفارش می دهم تا این ورق ها به دستم  برسد که پس از آن این ورق ها  در این کارگاه به قابلمه و سایر ظروف رویی تبدیل می شود و خوشبختانه  این ظروف در گیلان طرفدار زیاد دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز ضمن بازدید از این کارگاه تولید ظروف رویی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم فردی که سال ها دچار اعتیار بود با ترک و درمان خود، به آغوش خانواده و چامعه بازگشته و کارآفرین نیز شده است.

علی باقری افزود: امیدواریم  سایر افرادی که به دام اعتیاد مبتلا می شوند، چنین روحیه ای داشته باشند تا بتوانند با درمان خود به جامعه بازگردند و همچنین امیدوارم که شرایطی فراهم و مهیا شود تا همه این افراد جذب بازار کار شوند.

وی ، به نحوه و راههای گسترش این کارگاه نیز اشاره و بیان کرد: به طور حتم برای گسترش این کارگاه که باعث می شود تا افراد بیشتری جذب بازار کار شوند، اقداماتی را انجام خواهیم داد و با ارایه تسهیلات لازم، موجبات گسترش این کارگاه تولیدی فراهم خواهد شد.

ششم تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده که در ایران هفته منتهی به آن هفته مبارزه با مواد مخدر است که در طول این هفته، برنامه ها و نمایشگاه های مختلفی در خصوص مبارزه با مواد مخدر در اقصی نقاط کشور برپا می شود.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …