چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

اصحاب فرهنگ و رسانه برای مبارزه با موادمخدر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را یاری کنند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امروزه همه افراد جامعه به نحوی درگیر موضوع اعتیاد هستند، گفت: مبارزه با اعتیاد نیازمند همت ملی است و در این زمینه علمای شیعه و سنی، اصحاب رسانه و فرهنگ‌سازان یاریگر دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و سایر دستگاهها باشند زیرا مقابله با این بلای خانمان سوز تنها از عهده یک دستگاه خارج است.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد روز سه‌شنبه در مراسم امحای ۴۰ تن موادمخدر در زاهدان اظهار داشت: متاسفانه دشمنان این نظام و انقلاب با حیله های مختلف غیرت دینی و اسلامی مردم این سرزمین را هدف قرار داده اند.

وی گفت: زمانیکه یک فرد در جامعه دچار اعتیاد شود غیرت خود را از دست می دهد و برای بدست آوردن مواد ممکن است اقدامات خاصی انجام دهد که جامعه را نیز دچار مشکل کند و برای چنین فردی دیگر دین، ناموس، خانواده وطن و غیره مطرح نیست.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: امروز حدود ۴۰ تن مواد مخدر در این استان معدوم شد اما متاسفانه هرسال رشد کشفیات مواد مخدر بیشتر می شود و تنها کشوری که در این زمینه به شدت مقابله می کند جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: این شعله های آتش که امروز زبانه کشیده در حقیقت نمادی از طلاق، زنان بدسرپرست، زورگیری، سرقت و غیره است و همه ما به نحوی درگیر این موضوع هستیم که در همین راستا همت ملی و تلاش تمامی دستگاه ها را می طلبد.

موحدی راد ادامه داد: علما باید استفاده و تجارت مواد مخدر را حرام اعلام کنند زیرا این موضوع سرمایه ای برای گروهک های معاند شده و اگر استفاده مواد مخدر کاهش یابد قطعا می‌توانیم این گروه ها را شکست دهیم.

وی گفت: امروز مواد صنعتی خاص و متنوعی مانند یک نوع شیشه که طعم و رنگ دارد در دنیا تولید می شود و اینگونه مواد صنعتی بسیار خطرناک است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که اعتیاد و مواد مخدر برای همیشه از جامعه بشریت محو شود.

در این مراسم که فرماندهان و مسوولان نظامی، انتظامی و امنیتی حضور داشتند ۴۰ تن انواع موادمخدر به آتش کشیده شد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …