چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

آغاز فعالیت انجمن شعر و برگزاری آموزش پیشگیری از اعتیاد در آستارا

انجمن شعر و ادب آستارا پس از ماه‌ها تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا، جلسه شعرخوانی را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز و سمن پویندگان آرمان‌شهر این شهرستان، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد را دایر کرد.

مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا روز پنجشنبه در آئین شعرخوانی در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: آستارا به دلیل وجود شاعران بزرگی نظیر کلکی، بنی مجیدی و اکبر اکسیر از جایگاه خوبی در عرصه ادبیات معاصر برخوردار است و این عنوان باید توسط شاعران جوان حفظ شود.

هوشنگ مجرب افزود: برگزاری نشست های شعر، باعث شناسایی و معرفی استعدادهای برتر حوزه ادبیات شده است و بستر برگزاری شب های شعر و همایش های ادبی ملی را فراهم می کند.

در این آئین ۱۰ نفر از شاعران انجمن شعر و ادب آستارا سروده های خود را با موضوع دهه کرامت قرائت کردند و جلسات این انجمن در سه ماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، لغو شده بود.

سوم تا سیزدهم تیرماه ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد آستارا ساماندهی شده است.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا روز پنجشنبه در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در سالن کانون شطرنج این شهرستان گفت: طبق بررسی ها، مهارت های مقابله با مصرف مواد مخدر و آسیب های آن به درستی به دانش آموزان ارائه نشده است.

ناصر حسینی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر بیش از حد تصور، جوانان را تهدید می کند و باید به رفع این مشکل مهم، فراتر از وظایف سازمانی توجه کرد.

 وی بیان کرد: اعتیاد، تهاجم فرهنگی است و اجرای برنامه‌های دقیق با کمک سمن ها، جامعه را در برابر آن مصون می کند و مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه با همراهی خانواده هاست.

هفته نخست تیرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سه کمپ ترک اعتیاد در آن فعال است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …