چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد اثرگذار است

رئیس اداره بهزیستی دیلم استان بوشهر گفت: توجه به مقوله آموزش مهارت‌های زندگی در سطح جامعه بویژه در سنین پایه نقش بسزا و مهمی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به موادمخدر ایفا می‌کند.

غلامعلی آقاجری روز پنجشنبه بمناسبت هفته مبارزه با موادمخدر افزود: اگر می خواهیم در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی فعال عمل کنیم باید به امر آموزش و نهادینه کردن مهارت‌های زندگی بخصوص در بین خانواده‌ها بیش از پیش توجه کنیم.

وی  سیاست و رویکردهای سازمان بهزیستی را در عرصه  مبارزه با موادمخدر متمرکز بر پیشگیری در سه سطح دانست و گفت: در این زمینه تقویت فعالیت‌های پیشگیرانه، فرهنگ‌سازی و حساس سازی جامعه در خصوص معضل اعتیاد مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پیام هفته مبارزه با مواد مخدر امسال ” دانش بیشتر برای مراقبت بهتر است” ، تلاش خواهیم کرد  از ظرفیت‌های اجتماعی به منظور پیشگیری اولیه در زمینه اعتیاد استفاده شود.

آقاجری یکی از راهبردهای اصلی بهزیستی این شهرستان را در زمینه پیشگیری از اعتیاد  استفاده از مشارکت جمعی و ظرفیت نهادهای اجتماعی دانست و اظهارداشت: بهزیستی این شهرستان در زمینه پیشگیری اولیه با رویکرد اجتماع محور ، ۱۱ تیم  را در سطح محلات شهری و روستایی،محیط های آموزشی و محیط‌های کار فعال کرده است.

وی گفت: پارسال حدود ۱۵۰۰ نفر در زمینه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و سایر موارد پیشگیرانه در سطح شهرستان آموزش دیده‌اند.

آقاجری بیان کرد: در حوزه درمان و بازتوانی یک مرکز اقامتی میان مدت در سطح شهرستان فعال است که در سال گذشته به ۲۶۱ نفر خدمات ارائه شد.

وی پ افزود:رداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بهبود یافتگان، پرداخت یاری برگ جهت درمان معتادین خود معرف، ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای به خانواده‌های بهبود یافتگان از جمله خدمات این اداره در حوزه درمان و بازتوانی بوده است.

رئیس بهزیستی دیلم گفت: باتوجه به  وضعیت فعلی جامعه بدلیل شیوع ویروس کرونا و بدلیل محدودیت‌های بوجود آمده، فعالیت‌های  مداخلات و نظارت این اداره  بر مراکز بصورت آنلاین انجام می‌شود.

وی از تلاش‌های دستگاه‌های مرتبط  در امر مبارزه با مواد مخدر از جمله فرمانداری و دادگستری تقدیر کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و هم افزایی بیشتر در مواجهه با این پدیده  خانمانسوز اهتمام جدی داشته باشیم تا  بتوانیم زمینه ارتقای فرهنگ عمومی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد فراهم کنیم.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …