چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

عموم مردم برای مبارزه با مواد مخدر باید بسیج شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مواد مخدر تهدید جدی برای بشریت است و باید همه مردم برای مبارزه همه‌جانبه با آن بسیج شده و کمک کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله مبارزه با مواد مخدر باید در صدر مسایل جامعه قرار گرفته به روش خاصی اداره شود تا عموم مردم در این رابطه احساس وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها حاضر هستند تا دارایی خود را هزینه کنند تا فرزندانشان گرفتار این امر نشود بیان کرد: باید از ظرفیت خیران نیز در امر مبارزه با مواد مخدر و کنترل آن در جهت جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: متاسفانه موادمخدر امروزه به آسانی و به وفور در جامعه یافت می‌شود و باید در این زمینه آموزش‌های لازم در سطح جامعه داده شود.

حجت الاسلام قریشی گفت: می‌توان از ظرفیت روحانیت در مساجد و در سطح جامعه نیز استفاده کرد و ما نیز آمادگی لازم را برای همراهی و همکاری با ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان داریم.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی همواره تلاش می‌کند تا امنیت و آرامش جامعه را حفظ کند و اجر این کار در پیش خداوند همواره محفوظ است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان نیز در این دیدار اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۵ تن و ۹۹۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان با تلاش شبانه‌روزی نیروهای جان برکف استان کشف و ضبط شده است.

سردار سرتیپ دوم مسعود خرم‌نیا ادامه داد: از این مقدار ۹ تن ۷۴۴ کیلوگرم توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است افزود: امسال همچنین ۶۴۶ نفر معتاد متجاهر و ۱۷۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز در آذربایجان‌غربی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته همچنین ۱۷۹ هزار و ۲۹۰ نفر در حوزه‌های آموزشی خانواده توسط دستگاه‌های مختلف این انتظامی تحت آموزش قرار گرفتند.

مجمع عمومی سازمان ملل در ۳۳ سال قبل، روز ۲۶ ژوئن (ششم تیرماه) را به‌عنوان روز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق موادمخدر اعلام کرد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …