چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۴۳ کیلو گرم مواد مخدر طی فصل بهار در بندرانزلی

فرمانده انتظامی بندرانزلی از کشف ۴۳ کیلو و ۵۳۵ گرم انواع مواد مخدر و انهدام ۵ باند توزیع موادمخدر در ۳ ماهه گذشته از سال جاری در این شهرستان خبر داد.

“سید جعفر جوان مردی” به تشریح اقدامات فرماندهی انتظامی شهرستان بندرانزلی در مبارزه با سوداگران مرگ در ۳ ماهه گذشته و کشفیات مربوطه پرداخت.

وی اظهار کرد :در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با تلاش‌های بی‌وقفه پلیس، ۵۳ درصد افزایش در کشف مواد مخدر صورت پذیرفت.

این مقام پلیس،متذکر شد: در این مدت ۲۰ کیلو و ۱۵۶گرم تریاک، ۶ کیلو و ۵۴۹ گرم هروئین، یک کیلوگرم شیشه و ۱۵ کیلو و ۸۳۰ گرم سایر موادمخدر کشف شده است.

جوان مردی، افزود: در ۳ ماه گذشته ۸۵ معتاد متجاهر جمع‌آوری، ۳۴ قاچاق چی دستگیر و ۵ باند توزیع موادمخدر در شهرستان بندرانزلی منهدم شده است.

وی با اعتقاد بر این که مواد مخدر موجب متزلزل شدن کانون خانواده و کاهش کارکرد مفید افراد در جامعه می‌شود ،تصریح کرد: این امر رونق و نشاط اقتصادی و اجتماعی را با رکود مواجه می‌سازد و به همین دلیل مبارزه با این بلای خانمان‌سوز در اولویت کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس بندر انزلی به برگزاری جلسات شورای معتمد پلیس و ارائه آموزش همگانی شهروندان به منظور پیشگیری از اعتیاد و تعامل با ائمه جمعه، مسؤولان محلی، سپاه پاسداران، شهرداری و دهیاران اشاره کرد.

جوان مردی،خاطر نشان کرد: به منظور شنیدن سخنان مردم و رفع مشکلات انتظامی آنها در ۳ ماه گذشته از سال جاری، ۲ جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان برگزار شده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …