شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مبارزه جدی با مواد مخدر نیازمند همکاری تهران و پکن است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در نشستی مجازی با همتای چینی خود گفت: برخورد دوگانه غرب با موضوع مواد مخدر باعث مشکلاتی در منطقه شده است که حل این مشکل، همکاری بیشتر کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران و چین را می طلبد.

به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، سرتیپ دوم مجید کریمی روز سه شنبه در وبینار مشترکی با کمیسر یکم «لیانگ یون» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چین و معاون اجرایی کمیسیون ملی کنترل مواد مخدر این کشور با اشاره به حضور کشورهای غربی و آمریکا در افغانستان اظهار کرد: از زمان حضور نیروهای بیگانه در افغانستان کشت و تولید مواد مخدر در این کشور ده ها برابر افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تشریح اوضاع منطقه و جهان در زمینه کشت و تولید مواد مخدر گفت: ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان قرار دارد.

وی با یاداوری اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی، پلیس جمهوری اسلامی ایران بیش از ۹۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف کرده است، افزود این رقم تا پایان سال جاری میلادی به بیش از یک هزار تن می رسد.

 

 

ایران دارای تجربیات بزرگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چین هم در این نشست با تایید سخنان سرتیپ کریمی، بر همکاری بیشتر دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: بر اساس یادداشت تفاهم دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر، باید همکاری ها تقویت شود.

کمیسر «لیانگ یون» اضافه کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات گرانبهایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است و همکاری دو کشور در این زمینه یکی از موضوعات مهم همکاری دو کشور خواهد بود.

ضرورت تقویت همکاری ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم در این نشست با اشاره به ارتقا روابط دو کشور به سطح روابط استراتژیک گفت: باید همکاری در همه زمینه ها از جمله همکاری در مبارزه با مواد مخدر را گسترش دهیم.

محمد کشاورز زاده همچنین با اشاره به اینکه یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال ۲۰۱۸ در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین به امضای دو کشور رسیده است، بر ضرورت ارتقای همکاری در این زمینه تاکید کرد.

در پایان طرفین بر تقویت همکاری بر پایه یادداشت تفاهم دو جانبه تاکید کردند. همچنین در این نشست مقرر شد همکاری ها در حوزه های آموزشی، تبادل اطلاعات در خصوص شبکه های قاچاق مواد مخدر، تبادل تجربیات و همکاری های آزمایشگاهی میان دو کشور ادامه پیدا کند.

در این وبینار که با همت و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و دفتر نیروی انتظامی در پکن برگزار شد، «موسی پور» وابسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز حضور داشت.

این نشست مجازی با ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد.

همچنین ببینید

تأملی بر مشابهت و تفاوت گروه‌های وابسته به جرایم سازمان‌یافته

یکی از نخستین مسائل احتمالی در مطالعات مربوط به جرایم سازمان‌یافته، تعریف جامع و در …