دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از نیم تن مواد افیونی در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۸۳ کیلو گرم انواع مواد افیونی در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

سردار “غلامرضا جعفری” گفت: ماموران انتظامی هرمزگان در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، با اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان در ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند، ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۳ دستگاه موتورسیکلت حامل موادمخدر را شناسایی و ۳۹ سوداگر مرگ را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، ۵۸۳ کیلو و ۹۵ گرم انواع موادمخدر کشف شده است، افزود: این مقدار مواد کشف شده شامل ۵۷۷ کیلو و ۱۲۲ گرم تریاک، ۶۴۶ گرم حشیش، ۴۰۲ گرم هروئین و ۵ کیلو سایر مواد است که با تلاش شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و همکاری ماموران انتظامی ، سیریک ، رودان و حاجی آباد کشف شده است .

سردار جعفری اظهار داشت: طی این مدت ۴۰ مرحله طرح پاک سازی انجام و ضمن پاک سازی منازل و پاتوق های توزیع و مصرف مواد ، ۷۲۴ معتاد ، خرده فروش و توزیع کننده مواد دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و تصریح کرد: پلیس با توان عملیاتی بالا اجازه نخواهد داد هنجارشکنان و موادفروشان جوانان این مرز و بوم را آلوده کنند و از مردم درخواست می شود هرگونه هنجارشکنی را به وسیله شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …