دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۲ تن موادمخدر در سراوان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲ تن و ۶۷ کیلوگرم انواع موادمخدر دپو شده در مرزهای حوزه شهرستان سراوان خبر داد.

سردار “محمد ملاشاهی” اظهار داشت: مرزداران سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر مبنی بر دپو محموله سنگین مواد مخدر در منطقه مرزی سراوان مطلع شدند و با تشدید اقدامات کنترلی و برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزداران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی هدفمند و پایش دقیق منطقه، موفق شدند محل اختفای محموله مواد مخدر را شناسایی کرده و مقدار ۲ تن و ۶۷ کیلوگرم موادمخدر شامل، ۲ تن و ۶۳ کیلوگرم تریاک و ۴ کیلوگرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای در یک اتاقک متروکه توسط قاچاقچیان دپو شده بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند با دپو کردن محموله مواد مخدر، آن را در فرصتی مناسب به مناطق مرکزی کشور منتقل کنند که با اشراف اطلاعاتی و تلاش بی وقفه مأموران، در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

سردار ملاشاهی خاطرنشان کرد: جان بر کفان مرزبانی استان در کنار سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، با تمام وجود از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست و پاسداری کرده و با هرگونه اقدامات خلاف قانون و ایجاد ناامنی در مناطق مرزی، قاطعانه برخورد می کنند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …