دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۵۷ درصدی کشفیات مواد مخدر به همت نیرو‌های مرزبانی

فرمانده مرزبانی کشور امروز به خراسان جنوبی سفر و با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.
آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران فقط مرزبانی فیزیکی از دریا و خشکی نیست ، بلکه مرزبانی از مرز‌های عقیدتی ، فکری ، اسلامی و ارزشی است.
وی افزود: شهادت مقام بالایی است اما بالاتر از آن ، رسیدن به هدفی است که افراد برای آن به شهادت می‌رسند.
نماینده ولی فقیه همچنین گفت: اگر رژیم تروریست امریکا این را می‌دانست که شهید سپهبد سلیمانی بسیار موثرتر از سردار سلیمانی است، هیچ گاه دست به چنین حماقتی نمی‌زد.
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور در این دیدار گفت: کشفیات مواد مخدر از سوی مرزبانی در ۹ ماه گذشته ۷۶ تن بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش داشت.
وی با بیان اینکه به دلیل وجود قوانین ناقص شاهد ورود کالای ضد فرهنگی از راه دریا هستیم گفت: مسئله اصلی مرزبانی در شرق کشور، مبارزه با مواد مخدر است و تولیدات و کشت مواد مخدر در افغانستان در مقایسه با بیست سال گذشته حدود ۵۰ برابر شده و آمار‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹، نه هزار تن کشت مخدر در افغانستان صورت گرفته است.
فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه وضعیت مرز‌های ما در دریا، آسمان و خشکی وضعیت خوبی است افزود: به لطف الهی و با نگاه بین المللی فرماندهی کل قوا، وضعیت مرز‌ها در مقایسه با گذشته از حیث اشرافیت و تعاملات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان، مطلوب است.
وی گفت: به منظور رفاه حال مرزبانان یکی از مؤلفه‌هایی که به جد دنبال می‌شود، ساخت شهرک‌های مسکونی با امکانات درمانی، فروشگاهی وغیره برای حضور خانواده‌های مرزبانان غیور ایران اسلامی است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …