چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

۲۳ باند تهیه و توزیع موادمخدر در کرمانشاه منهدم شد

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر کرمانشاه گفت: ۲۳ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در استان متلاشی شده و تعداد قابل توجهی از افراد مرتبط نیز دستگیر شدند.

سرهنگ «علیرضا دلیری» اظهار داشت: در این مدت سه هزار و ۱۲۶ نفر شامل ۱۸۲ قاچاقچی، ۷۷ نفر توزیع کننده، ۲ هزار و ۶۵۰ نفر خرده فروش، ۱۲۲ نفر نگهدارنده، ۵۷ نفر حمل کننده، ۱۴ نفر مشارکت کننده و ۲۲ نفر تولید کننده دستگیر شده اند.

وی همچنین معتادان دستگیر شده را نیز ۲ هزار و ۳۱۴ نفر عنوان و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار دستگیری این افراد که یک هزار و ۹۵۸ نفر بوده است، ۱۸ درصد رشد نشان می دهد.

سرهنگ دلیری خاطرنشان کرد: در ۹ ماه سپری شده از سال، ۲۲۹ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان و عوامل مرتبط با مواد مخدر نیز توقیف و ۱۲ قبضه سلاح از این افراد کشف شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در ادامه آمار کشفیات ۹ ماهه این پلیس را نیز حدود ۲ تن و چهار کیلوگرم ذکر کرد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد نشان می دهد.

وی بیشترین کشفیات مواد مخدر را مربوط به تریاک با حدود یک تن و ۶۴۹ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: گراس هم با حدود ۱۱۸ کیلوگرم در رتبه دوم کشفیات مواد مخدر قرار دارد.

سرهنگ دلیری با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذر، ۵۸ هزار و ۸۵ حبه قرص روانگردان نیز کشف شده است، از رشد ۳۲۹ درصدی کشفیات ماده مخدر شیشه نیز سخن گفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرای ۶۴۱ طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان، افزود: ۴۱۵ طرح پاکسازی نیز در حواشی مدارس اجرا شده که نتیجه آن کشف حدود ۱۵ و نیم کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۱۸۱ نفر بوده است.

وی جمع کل دستگیر شدگان را در راستای اجرای انواع طرح های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سه هزار و ۲۰۵ نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد دستگیر شده که جدای از آمار ارائه شده قبلیست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد نشان می دهد.

منبع

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …