دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر در استان مرکزی

در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی مقرر شد تلاشهای دستگاههای متولی در سال جدید برای برخورد با قاچاقچیان و جمع آوری معتادان متجاهر به شدت ادامه یابد.

استاندار مرکزی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: استان  مرکزی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به صورت عمده عملکرد مطلوبی داشته و در بخش خرده فروشی و شبکه‌های توزیع نیز باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

آقازاده افزود: توجه به مسایل معنوی و اخلاقی در خانواده‌ها، راهکار اصلی پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد است که باید والدین به آن توجه بیشتری داشته باشند.

او در ادامه گفت: نشست‌های انجمن معتادان گمنام استان با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار و بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بر این گردهمایی‌ها نظارت داشته باشند و نباید این نشست‌ها که در روند ترک اعتیاد موثر هستند، تعطیل شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: پروتکل بهداشتی برای قرنطینه و غربالگیری معتادان استان با محوریت پلیس، بهزیستی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان اجرایی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  در این شورا  از کشف بیش از شش هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در رابطه با مواد مخدر خبر داد.
ملک حسینی افزود: قرار شد مراکز دارو درمانی ترک اعتیاد با رعایت دستور العمل های بهداشتی فعالیت های خود را آغاز کنند.
او گفت: تلاش بیشتر مبارزه با شبکه قاچاق و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان با همکاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از مصوبات این شورا بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان عنوان کرد: دستگاهای اجرایی و فرمانداران باید برنامه های جدیدی را برای مبارزه با مواد مخدر در سال جدید به این شورا ارائه دهند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …