دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی

از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت ماه امسال بیش از ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در آذربایجان غربی کشف و ضبط شد .

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ارومیه این خبر را اعلام کرد و افزود؛ در ۴۰ روز ابتدایی سال ۹۹ با تلاش ماموران یگان های مختلف انتظامی استان، افزون بر ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش از قاچاقچیان کشف شده است که این میزان در مقایسه با کشفیات مدت مشابه پارسال نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر است.
سردار خرم نیا افزود؛ از این میزان ۴۲۴ کیلوگرم هروئین عمدتا به مقصد ترکیه در حال قاچاق بود که با هوشیاری ماموران مبارزه با مواد مخدر و پست های بازرسی استان، اقدام قاچاقچیان با شکست مواجه شد.
وی خاطرنشان کرد، در این مدت نزدیک به ۱۰ نفر از سرباندها، حاملین و نگهدارندگان مواد مخدر دستگیر شدند و از آنها مقادیری سلاح، مهمات و خودروی خارجی نیز کشف شده است که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین افزود؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانها ورود مواد در ابتدای سال محدود شده بود ولی با توجه به رصد اطلاعاتی و اقدام به موقع ماموران انتظامی استان این مواد کشف شد و براساس برآوردهای اولیه ارزش این کشفیات بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …