دوشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۳

کشف ۳ تن و ۳۷۳ کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۳ تن و ۳۷۳ کیلو مواد افیونی، در “زاهدان” و “خاش” خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر  “زاهدان” و “خاش” ، اعضای یک باند مسلح و بزرگ قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد مخدر، از شهرستان های “میرجاوه” و “خاش” به مرکز استان را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: در یک عملیات، مأموران انتظامی شهرستان زاهدان ، بامداد روز گذشته یک تیم از اعضای این باند قاچاق مواد افیونی را که با یک دستگاه وانت تویوتا، درمحور “میرجاوه-زاهدان” در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند،در حوالی بخش “جون آباد شناسایی کردند
سردار قنبری گفت :در این درگیری خودروی قاچاقچیان توقیف و ۲ قاچاقچی دستگیر و  ۶۸۲کیلو و۴۰۰ گرم  تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقداری مهمات جنگی کشف شد.
وی تصریح کرد: در یک عملیات دیگر،نیز، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را با ۶ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، حوالی روستای”کله شه توت” شهرستان خاش، ، شناسایی کردند
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این درگیری قاچاقچیان با رها کردن خودروها و با استفاده از تاریکی شب، به سمت ارتفاعات منطقه فرار کردند.
وی افزود: در این عملیات، در بازرسی از خودروهای بجا مانده از قاچاقچیان  ۲تن ۶۹۱ کیلو و ۲۰۰گرم مواد افیونی شامل ۲تن ۲۱۴کیلو ۹۰۰گرم تریاک و ۴۷۶ کیلو و ۳۰۰گرم حشیش کشف شد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این ۲ عملیات ، در مجموع ۳ تن و ۳۷۳ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است گفت : متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند  و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان فراری  ادامه دارد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …