شنبه , ۹ تیر ۱۴۰۳

افزایش کشفیات مواد مخدر در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: کشفیات مواد مخدر در استان ۶۲ درصد افزایش یافته است.

سردار حاجیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک تن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۲ درصد افزایش کشفیات را نشان می‌دهد.
وی افزود: همچنین در این مدت در زمینه جمع آوری خرده فروشان هم بیش از ۳۰ درصد افزایش دستگیری به منظور پاکسازی نقاط آلوده داشته ایم.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بحث مبارزه با سرقت هم ۱۵ باند سارقان شناسایی و ۷۳ نفر سارق حرفه‌ای خودرو و ۲۵ نفر مالخر در این زمینه دستگیرشده اند و بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.
سردار حاجیان اضافه کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد دستگیری سارقان افزایش داشته است.
وی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی وقوع جرایم سایبری در استان در ۲ ماهه نخست امسال، گفت: در کشف جرایم فضای مجازی ۴۰ درصد افزایش داشته ایم که بیشترین فراوانی جرایم مربوط به برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی بوده که در همین زمینه ۱۸۹ مورد از برداشت‌های غیر مجاز کشف شده است.
به گفته فرمانده انتظامی استان؛ جرائمی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و نشر اکاذیب و هتک حرمت به ترتیب از نظر فراوانی بیشترین جرایم در حوزه فضای مجازی بوده است.
سردار حاجیان با اشاره به عملکرد پلیس استان در ابتدای سال اعلام کرد: پلیس در بحث فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در کنار مدافعان سلامت حضور یافت و در بحث ورود و خروج خودرو‌های غیربوم و تعطیلی اصناف همکاری خوبی با دستگاه‌ها داشته است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …