چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف ۴۷۵ کیلو مواد مخدر طی امسال

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

سردار علی آزادی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه از ۳۱ خرداد تا پنجم تیر ماه هر سال بنام هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های بسیاری در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان به اجرا در می‌آید.

وی به میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماهه امسال اشاره کرد و افزود: امسال ۴۷۵ کیلوگرم کشفیات داشته‌ایم که ۳۷ درصد تریاک، ۳۲ درصد شیشه، ۱۵ درصد هروئین و ۱۲ درصد نیز سایر مواد مخدر بوده است که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: ۳۱ درصد کسانی که در زمینه فروش و توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند دارای مشاغل کاذب و یا بیکار بوده‌اند که بیشترین حجم دستگیرشدگان را تشکیل می‌دهد و این نشان می‌دهد که بیکاری یکی از معضلاتی است که به افزایش اعتیاد دامن می‌زند.

سردار آزادی یادآور شد: با توجه به وضعیت کرونایی قیمت مواد مخدر سنتی و صنعتی افزایش یافته که اقدامات بازدارندگی در ورود مواد مخدر به داخل کشور موجب آن شده و تلاش ما نیز آن است که در این حوزه بیشتر تمرکز داشته باشیم.

وی بیان کرد: در ابعاد مختلف پیشگیرانه، درمان و مقابله با عرضه هیچ سازمان و نهادی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات خاصی انجام دهند و نیازمند همدلی است برای اثربخشی بیشتر که در این راستا شورای هماهنگی تشکیل شده و جزء وظایف اساسی شورای هماهنگی همین موضوع است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه همه مجموعه‌هایی که در امر مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت می‌کنند در کار خود موفق نبوده‌اند.

سردار آزادی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای مقابله با این بلای خانمان سوزی که جوانان و خانواده‌های ما را درگیر کرده, فعالیت‌های قابل قبولی را انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر نسبت به سایر استان‌های کشور به ویژه استان‌های همجوار وضعیت خوبی در آمارهای اعتیاد داریم اما نسبت به گذشته استان خودمان وضعیت مناسب نیست و همین زنگ خطری است که مبارزه با مواد مخدر را جدی تر از گذشته دنبال کنیم.

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …