شنبه , ۹ تیر ۱۴۰۳

۱۴۲ کیلوگرم موادمخدر در خلخال کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی خلخال از کشف و ضبط سه محموله بزرگ شامل ۱۴۲ کیلوگرم موادمخدر در این شهرستان در بهار امسال و متلاشی شدن باندهای تهیه و توزیع مواد افیونی در این منطقه خبر داد.

سرهنگ حسین نظافت روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال افزود: میزان موادمخدر کشف شده در سه ماه بهار امسال نسبت به مجموع موادمخدر مکشوفه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او اظهارداشت: در مدت اجرای سه عملیات گشت و پیگیری محموله‌های قاچاق موادمخدر ماموران پلیس محموله ۱۷ کیلوگرمی، محموله ۲۵ کیلوگرمی و محموله ۱۰۰ کیلوگرمی و در مجموع ۱۴۲ کیلوگرم مواد افیونی را که قاچاقچیان قصد داشتند به این شهرستان وارد و آن را بین مصرف‌کنندگان موادمخدر توزیع کنند را کشف و ضبط کردند.

وی گفت: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و پنج قاچاقچی دستگیر شدند.

او با بیان اینکه عرصه فعالیت برای تهیه توزیع‌کنندگان موادمخدر در خلخال هر روز تنگ‌تر می‌شود، گفت: بهار امسال علاوه بر کشف سه محموله بزرگ موادمخدر سه نفر از تهیه و توزیع‌کنندگان عمده موادمخدر در مناطق آلوده شهرستان خلخال شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به توقیف ۱۳ دستگاه خودرو حامل موادمخدر و هدایت آنها به پارکینگ از سوی فرماندهی انتظامی این شهرستان خواستار تعیین تکلیف خودروهای توقیفی مورد استفاده قرار گرفته برای حمل موادمخدر به این شهرستان و صدور حکم قضایی مقتضی در این خصوص شد.

فریدون بابایی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی در شهرستان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته ، افزود: تلاش‌های عوامل انتظامی و امنیتی منطقه برای کشف و معدوم‌سازی باندهای تهیه توزیع موادمخدر بسیار مطلوب است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال همچنین با اشاره به بازگشایی کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد خلخال اظهارداشت: انتظار از متصدیان این مراکز شناسایی افراد معتاد مبتلا به بیماری کرونا با انجام تست آزمایش خون ،رعایت ۵۰ درصد ظرفیت وجود کمپ همراه با رعایت همه موارد و پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا است.

وی با تاکید بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همانند روزهای آغازین فعالان ویروس کرونا در منطقه گفت: با افزایش فعالیت‌های اجتماعی و حذف برخی از محدودیت‌ها در جامعه آمار ابتلا به بیماری کرونا افزایش یافته و نمونه این امر ابتلای جمع کثیری از افراد در یک مجلس ختم در یکی از روستاهای خلخال است.

در این مراسم از تلاش خبرنگار ایرنا در خلخال در پوشش اخبار مربوط به پیشگیری ، مبارزه و درمان اعتیاد و استفاده از اخبار ایرنا به عنوان مقالات علمی در ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تجلیل شد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …