دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عربستان سعودی، قطب مصرف مواد مخدر در غرب آسیا

موسسه پژوهشی کادراس در راستای دست‌یابی به اهداف علمی خود با تعریف یک مدخل جدید درصدد است مجموعه‌ای از موضوعات راهبردی و مهم را برای مبارزه با مواد مخدر / محرک و روانگردان در ایران، منطقه جنوب غربی آسیا و نیز جهان تدوین کند. با توجه به اهمیت وافر برخی از موضوعات در دانش اعتیاد و مبارزه با آن ،مجموعه پیش رو با عنوان «گزارش‌ راهبردی» به انتشار خواهد رسید و در آن به موضوعاتی همچون «نارکوتروریسم»، «روندهای کشت و تولید و فروش مواد در جهان»، «تحولات بازارهای مصرف»، «وضعیت دولت‌های شکننده در مبارزه با مواد»، «جنگ با مواد و مقابله با عرضه»، «ظرفیت‌های ادیان در پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آن»، «بررسی انتقادی تجربیات کشورهای پیشرو»، «ظرفیت‌های سیاست جنایی مشارکتی برای پیشگیری از اعتیاد»، «سیاست مخدری جمهوری اسلامی ایران» خواهد پرداخت. اولین شماره گزارش راهبردی موسسه کادراس در سال ۱۴۰۱ به «عربستان سعودی، قطب مصرف مواد مخدر در غرب آسیا» می پردازد.

علت قرار گرفتن این موضوع در قالب گزارش های راهبردی آن است که تا با ارائه اطلاعات دقیق به صورت مقایسه‌ سالانه از آمارهای سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان ضمن رصد پژوهشی این حوزه، تحلیلی دقیق از آن برای متولیان امر محیا شود تا در سیاستگذاری‌های مخدری در آینده کشور و همچنین آینده دیپلماسی مخدری با کشور افغانستان مورد استفاده قرار گیرد.

از این رو از همه پژوهشگران، استادان، علاقه‌مندان و ارباب نظر در این زمینه‌ها می‌‎خواهیم گزارش‌های یاد شده را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و نظرات، پیشنهادها و انتقادت خود را نیز به آدرس ایمیل info@cudras.ir ارسال نمایند.

 

برای دانلود و مطالعه گزارش راهبردی کلیک کنید

همچنین ببینید

مقایسه وضعیت مبارزه با مواد مخدر در عراق پیش و پس از عصر بعث

سیطره گروه های تروریستی در بخش هایی از خاک سوریه، شمال عراق و افغانستان زمینه …