جمعه , ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصلاح مصرف دارویی کانابیس در رژیم صهیونیستی

به گزارش روزنامه «اورشلیم پست» وزارت بهداشت  رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته است تا نظر خود را در مورد تغییر شرایط برای اخذ مجوز جهت خرید کانابیس دارویی اعلام کنند. در طرح پیشنهادی این وزارت خانه قرار است صدور مجوز توسط برخی پزشکان تبدیل به اجازه صدور نسخه توسط هر متخصص یا پزشکی که در درمانگاه‌های بهداشت عمومی یا بیمارستان آموزش‌های لازم را گذرانده است، شود.

پیش از این، این طرح توسط بواز لو مدیرکل سابقه وزارت بهداشت توصیه شده است. پس از اعلام نظر عمومی (تا ۱۳ سپتامبر)، این طرح می‌تواند برای تصویب رسمی به کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) ارائه شود.

با این حال بیمارانی که نیاز به کانابیس دارویی دارند باید از دولت مجوز بگیرند. این فرآیند شامل برخورد با بوروکراسی و تعداد نسبتا محدودی از پزشکان مجاز برای فعالیت در این حوزه است. بسیاری از بیماران برای دریافت مجوز به پزشکان خصوصی مراجعه کرده و مبالغ هنگفتی پرداخت می‌کنند. پس از اعضاء کمیته «Lev»، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی خواستار ارائه یک طرح جامع در خصوص تبدیل صدور «مجوز» به «نسخه» شد. این طرح به هر پزشک عمومی یا متخصصی این اجازه را می‌دهد که نسخه‌ای برای مصرف کانابیس دارویی صادر کنند. اجرای این طرح جامع مشروط به تصویب و تبدیل شدن به قانون در کنست است.

 

قوانین مربوط به کانابیس در رژیم صهیونیستی

قوانین و مسئولیت‌های مرتبط با این موضوع توسط قسمت کانابیس دارویی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی توسط ران ریدنیک انجام می‌شود. چهار صندوق سلامت عمومی قادر خواهند بود مجموعه‌ای از تاییدها ار ایجاد کنند که در آن درخواست دریافت نسخه از هر پزشک متخصص در حوزه تخصصی‌اش مورد بررسی قرار بگیرد.

صندوق‌های بهداشت براساس اصول سالانه NIS 360  برای تایید نسخه نهایی درخواست اخذ خسارت برای تایید نسخه نهایی انجام می‌دهند. هزینه سالانه  NIS 720 توسط بیماران جدید برای تایید نسخه نهایی و ویزیت متخصص پرداخت می‌شود.

این قوانین ۱۸۰ روز پس از تصویب این طرح در کنست اجرایی خواهد شد. در این مدت مراکز بهداشتی می‌توانند برای بیماران اقدام به صدور مجوز کنند. اقدامات نظارتی تکمیلی برای کاهش قیمت کانابیس دارویی و ایجاد راه‌حل برای دوره موقت انجام می‌شود تا دسترسی به صدور مجوز برای بیماران حفظ شود و HMOs به روند صدور مجوز ادامه دهد.

همچنین ببینید

جستاری کوتاه در گزارش جهانی مواد مخدر ۲۰۲۳

دفتر مبارزه با جرم و مواد سازمان ملل متحد به مانند هر سال اقدام به …