شنبه , ۹ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۱۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در بهار

فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: کشفیات انواع مواد مخدر طی خرداد امسال در شهرستان بهار نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ بزرگعلی نوری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهار، تقویت گشت‌های انتظامی در مناطق آسیب زا و کنترل و دستگیری خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و مشارکت و همدلی مردم، در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشفیات انواع مواد مخدر ۱۳۹ درصد افزایش یافت.

وی افزود: با تلاش‌های انجام گرفته در ۳ ماهه گذشته نیز افزایش کشفیات انواع مواد مخدر ۷۴ درصد بوده که در این راستا ۳۲۰ نفر از توزیع کنندگان، قاچاقچیان و معتادان متجاهر حوزه استحفاظی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: عمده مشکلاتی که برای شهروندان در بحث آسیب‌های اجتماعی رخ می‌دهد ناشی از عدم آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه است، از این رو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه اجتماعی و توصیه‌های پلیسی به خصوص از طریق رسانه‌های جمعی برای ارتقای سطح آموزش جامعه و کاهش جرایم نقش مؤثری دارد و پلیس شهرستان با استفاده از این ظرفیت توانسته در فضای مجازی نکات آموزشی و آگاهی بخشی را برای اطلاع شهروندان ارائه کند.

وی از افزایش ۶۲ درصدی میزان کشف انواع سرقت‌ها طی ۳ ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز خبر داد و گفت: امنیت امروز ایران که حرف نخست را در منطقه و جهان می‌زند به واسطه همکاری و همراهی مردم با پلیس شکل گرفته و حفظ امنیت یک وظیفه همگانی بوده و مردم هم در آن نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه پلیس با تمام توان و با استفاده از تجهیزات مدرن و همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها برای برقراری امنیت شهروندان و برخورد و دستگیری مجرمان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند، عنوان کرد: گشت‌های پیشگیری از سرقت در تمام ساعت شبانه روز با اشراف اطلاعاتی در حوزه استحفاظی فعالیت دارند.

سرهنگ نوری بیان کرد: در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، در حوزه کشف سرقت‌ها ۶۲ درصد افزایش و در خصوص دستگیری سارقان نیز ۱۱ درصد افزایش داشته‌ایم.

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …