شنبه , ۹ تیر ۱۴۰۳

۳۰ تن مواد مخدر در کرمان امحا شد

۳۰ تن انواع مواد مخدر به ارزش ۶۰ میلیارد تومان امروز در کرمان امحا شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم امحای مواد مخدر در جمع اصحاب رسانه از کشف مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا به حال دو هزار و ۷۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مأموران کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.

سرهنگ محمدرضا فدا به دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: طی سه ماهه اول امسال ۳۲ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و یک شرور مسلح به هلاکت رسید همچنین ۱۳۹ خرده فروش نیز توسط پلیس شهرستان کرمان در همین مدت دستگیر شده‌اند که رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: نقاط آلوده شهرستان کرمان به طور مداوم توسط مأموران انتظامی این فرماندهی پاکسازی و کنترل می‌شود ضمن اینکه مأموران انتظامی شهرستان کرمان از جان خود با ایثارگری می‌گذرند تا با افراد خاطی برخورد کنند.

فدا تصریح کرد: عمده مشکلاتی که شهروندان در خصوص آسیب‌های اجتماعی با آن برخورد می‌کنند ناشی از عدم آگاهی آنان نسبت به مسائل روز جامعه است به همین دلیل اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه اجتماعی و توصیه‌های پلیسی بسیار مؤثر است به خصوص اینکه اگر این آگاهی بخشی از طریق رسانه‌های جمعی اتفاق بیفتد به ارتقا سطح آموزش جامعه و کاهش جرایم کمک می‌کند.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های مهم پلیس شهر کرمان در سال جاری می‌توان به برخورد با معتادان متجاهر اشاره کرد زیرا دستگیری این افراد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با دستگیری این افراد کاهش آمار جرم در سایر حوزه‌های نیروی انتظامی را نیز به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ابراز داشت: در بسیاری از طرح‌های اجرا شده توسط پلیس یکی از مهمترین محورهای موضوعی ما مواد مخدر بوده زیرا پیشگیری از اعتیاد و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند به یک از عزم عمومی و همگانی است ضمن اینکه تا رسیدن به نتیجه مطلوب تمامی دستگاه‌ها، نهادها و اقشار مختلف جامعه باید به وظایف تعریف شده خود عمل کنند.

در این مراسم ۳۰ تن انواع مواد مخدر به ارزش ۶۰ میلیارد تومان امحا شد.

منبع

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …