چهارشنبه , ۶ تیر ۱۴۰۳

آگاهی و آموزش به مردم برای شناخت و مبارزه با مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی رامهرمز گفت: ارائه آموزش به مردم برای شناخت بیشتر و مبارزه با مواد مخدر لازم است.

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده نیروی انتظامی رامهرمز گفت: ششم تیر ماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است که می‌تواند فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش به مردم در زمینه شناخت بیشتر و مبارزه با این پدیده شوم و ویرانگر باشد.

او با اشاره به مبارزه با مواد مخدر در کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در دنیا شناخته می‌شود و در این مسیر با اقدامات مقابله‌ای و تدابیر اندیشیده شده، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند و مبارزه بی امان با این پدیده به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ سهرابی تصریح کرد: در این زمینه نیروی انتظامی با قاطعیت در جهت مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ حرکت می‌کند که تقدیم شهدای گرانقدر در این مسیر نشان دهنده عزم جدی و راسخ سبزپوشان ناجا در مقابله با این پدیده شوم است.

فرمانده انتظامی رامهرمز گفت: طی سال جاری در سطح شهرستان مقدار ۲ کیلو و ۶۵۲ گرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است همچنین۳۰ دستگاه خودرو و ۵۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف و ۷۳ متهم شامل معتاد و توزیع کننده دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

منبع

همچنین ببینید

نگاهی به دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد؛ اهداف و فعالیت‌ها

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، یک سازمان جهانی است …