چهارشنبه , ۶ تیر ۱۴۰۳

۱۱۲ نفر از عاملان توزیع و فروش مواد مخدر در دماوند دستگیر شده اند

فرماندار دماوند با اشاره به کشف ۳۲۵ کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی شهرستان گفت: ۱۱۲ نفر از عاملان توزیع و فروش مواد مخدر در دماوند دستگیر شده اند.

 مهدی حیدری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص ایام اوج کرونا و مسدود کردن ورودی شهر دماوند اظهار داشت: مصوبه ستاد ملی کرونا بستن مرزها و ورودی استان‌ها بود که طبق تصمیمی که گرفته شد شهرستان دماوند مسدود شد و مردم شهرستان در اجرای این طرح‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به کشف ۳۲۵ کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی شهرستان گفت: ۱۱۲ نفر از عاملان توزیع و فروش مواد مخدر در دماوند دستگیر شده‌اند.

فرماندار دماوند گفت: با رصدهای مجموعه نیروهای انتظامی و فرمانداری نزدیک به ۳۲۵ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر به عمل آمد که در این حوزه ۱۱۲ نفر نیز به عنوان عاملان اصلی توزیع کننده، فروشنده و معتادان متجاهر دستگیر شدند.

حیدری وجود گردشگری در شهر را بسیار مهم دانست و گفت: تحریم‌ها انگیزه سرمایه گذاری را رأی سرمایه گذاران کم کرده است و در این شهر به دنبال این هستیم بخش وسیعی از مطالبات مردم را پاسخ بدهیم.

وی افزود: برای رفع چالش‌های حوزه مواد مخدر در شهرستان دماوند سه کمپ ترک اعتیاد فعال هستند و در حال حاضر نزدیک به ۵۰ نفر در این کمپ‌ها بستری می‌باشند و این موضوعات در ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد رصد قرار می‌گیرد.

حیدری بیان داشت: اتفاقات مثبتی در سیاست‌گذاری‌های مجموعه فرمانداری و نیروی انتظامی شهرستان دماوند در حوزه کشفیات و برخورد با افرادی خاطی در این رابطه صورت گرفته است و قطعاً این مبارزه ادامه خواهد داشت.

فرماندار دماوند عنوان داشت: با تمام توان نسبت به آگاه‌سازی در سطح مدارس و خانواده‌ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر و نیز برخوردهای عملیاتی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز و محدوده شهری گفت: تخلفات در ماده ۱۰۰ بررسی می‌شوند و شهرداری تخلفات را اعلام می‌کند و اگر ساخت و ساز به گونه‌ای باشد که نیاز به تخریب داشته باشد این حکم توسط مسئولان قضائی صادر و بوسیله شهرداری اجرا می‌شود.

فرماندار دماوند اظهار داشت: سیاست کلانی در قوه قضائیه ابلاغ شده و سیاست‌های شهرستان در حوزه ساخت و سازها به صورت عملکرد کنونی است و با تخریب‌های سلیقه‌ای مخالف هستیم.

همچنین ببینید

نگاهی به دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد؛ اهداف و فعالیت‌ها

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، یک سازمان جهانی است …