دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برخورد با مجرمین مواد مخدر در استان به صورت جدی پیگیری می شود

رئیس کل دادگستری کل استان آذربایجان غربی: اعمال مجازات دستگاه قضائی در برخورد با مجرمین مواد مخدر سختگیرانه خواهد بود.

علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری کل استان آذربایجان غربی در این زمینه گفت: از آنجا که انواع و اقسام مواد مخدر داریم در این ضمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های صورت گیرد تا مردم این گونه مواد ناشناخته را بشناسند و افرادی که آگاهی ندارند اقدام به کشت آن‌ها نکنند و ناآگاهانه درگیر این موضوعات نشوند.

گروسی افزود: افرادی که از این مواد استفاده می‌کنند سرخورده هستند که به سمت این گونه مسائل می‌روند و در جهت پیشگیری از استفاده اینگونه افراد باید با هوشیاری کامل از خطرات استفاده اینگونه مواد به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید به اینکه اگر ما موفق شویم تقاضا را کاهش دهیم گفت:کسانی که اینگونه مواد را کشت می‌کنند دنبال سود بیشتری هستند و معرفی محصولاتی که سود بیشتر از اینگونه مواد دارند باعث می‌شود حتماً تغیراتی در کشت خود انجام دهند.

وی گفت : اعمال مجازات دستگاه قضائی در برخورد با مجرمین مواد مخدر سختگیرانه خواهد بود.

مرتضی حاتمی معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان نیز در ادامه گفت: بررسی و کارشناسی‌ها نشان می‌دهد در طی یک دهه گذشته شاهد رشد و گسترش قابل توجهی در حوزه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی غیر دارویی (شیشه) و طی دو سال اخیر ماده مخدر گل در سطح کشور بوده ایم.

حاتمی افزود: حضور بسیج در تمامی محلات و آشنایی آن‌ها با مکان‌های تولید و باند‌های توزیع کننده، می‌تواند از دلایل مهم بکارگیری از ظرفیت این سازمان در کنار ناجا به جهت نا امن نمودن فضا برای مجرمین تولید و توزیع کننده مواد مخدر صنعتی و گل می‌باشد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …