دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیاتی و میدانی شدن برنامه های مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

درسال ۱۳۹۸ برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد میدانی و عملیاتی‌تر خواهند شد.

استاندار در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: بسترسازی برای اشتغال در روستاهای در معرض خطر اعتیاد در برنامه کاری دستگاه های اقتصادی استان قرار می گیرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: در روستاهای پرخطر و در معرض اعتیاد و مواد مخدر علاوه بر برنامه های آموزشی، فرهنگی، مشاوره ای برای افزایش آگاهی و فرهنگسازی در مبارزه با اعتیاد؛ ایجاد بسترهای اشتغالزا، برنامه ریزی برای فضاهای ورزشی، طرح های هادی و توسعه تدارک دیده می شود.
استاندار با بیان اینکه، اعتیاد حربه دشمن در کنار تهدیدات اقتصادی وفشارهای روحی و روانی فضای مجازی است و سطح بندی روستاهای استان در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.
احمدی تاکید کرد: سطح بندی مناطق کم خطر، در معرض خطر و پرخطر به لحاظ قرار گرفتن در معرض مواد مخدر و اعتیاد اقدامی است که ضرورت دارد برای برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد.
استاندار ابراز داشت: اگر در سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر استان حدود پنج تن می باشد و رشد بالایی دارد، نشان از توجه بیشتر به مسئله ورود، توزیع و گرایش به این مواد خواهد بود.
وی اظهار داشت: هر چند این میزان کشفیات در استان به دلیل ترانزیت این مواد از منطقه جنوب به دیگر کشورهاست و ما به لحاظ اخلاقی مانع می شویم و در این راه شهید می دهیم، اما وقتی ورودی ها و حجم کشفیات به استان زیاد است، قطعا بخشی از آن در استان می ماند و دسترسی به آن بیشتر می شود.
استاندار با بیان اینکه، برنامه ها در مبارزه با مواد مخدر، حوزه اعتیاد و معتادین در ۹۸ میدانی و عملیاتی تر خواهند شد، افزود: همه دستگاه های اجرایی، فرهنگی، امنیتی و بخصوص متولیان امر در این رابطه با هم افزایی پای کار خواهند آمد.
احمدی تاکید کرد: انتظار است این مسئله با حساسیت بیشتری مورد توجه باشد وتصمیم گیری برای برنامه های سال نو همراه با پیشنهادات، ایده ها، راهکارهای کاربردی تر، کارشناسی تر و مطالعه شده و دقیق تر همراه با برنامه ها و ابزارهای بازدارنده تر از سوی اعضای شورای هماهنگی ارایه شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم از آغاز طرح پاکسازی نوروزی خبر داد و گفت: در این راستا، ۲۹ نفر از معتادان متجاهر و کسانی که ممکن بود در ایام نوروز چهره ناخوشی را از استان به گردشگران نشان دهند با کمک پلیس و هماهنگی دستگاه قضایی جمع‌آوری شدند که این افراد به مدت ۸۰روز در کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند.
ناصر رضایی با بیان اینکه برنامه‌ها در سه محور مقابله‌ای، فرهنگی ـ پیشگیری و بحث درمانی پیگیری می‌شود، گفت: در بحث مقابله، پاکسازی و کنترل محلات آسیب‌پذیر با همکاری پلیس شروع شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج تن مواد مخدر در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش کشفیات داشتیم.
رضایی با بیان اینکه درمان‌های غیرقانونی و غیرموثر ترک اعتیاد توسط افراد سودجو در سطح شهرستان‌های استان گزارش شده است، اضافه کرد: برای برخورد با این افراد سودجو تمیهدات لازم اندیشیده شده که در نشست‌های آینده نتایج برخوردها گزارش می‌شود.

همچنین ببینید

کپتاگون؛ عامل رویکرد تهاجمی اردن در قبال سوریه

۶ مه ۲۰۲۳ ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان …