جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار مدیرکل زندان های هرمزگان با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

مدیرکل زندان های هرمزگان با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دیدار و در خصوص همکاری های متقابل گفتگو کرد.

علی استادی با اشاره به اینکه بالاترین جمعیت کیفری زندان های استان مربوط به جرائم مواد مخدر است گفت: هزینه نگهداری زندانیان به خصوص مددجویان مرتبط به مواد مخدر بسیار بالا است و ضرورت دارد زندان ها حمایت ویژه ای شوند.

وی بیان داشت: درمان نگهدارنده با متادون برای ترک اعتیاد مددجویان چندان اثر بخش نیست و باید به سمت درمان های غیر دارویی حرکت کرد.

وی افزود: از سال گذشته با تلاش گروههای ان ای (NA) درمان های غیر دارویی برای ترک اعتیاد مددجویان در زندان های استان آغاز شده که خوشبختانه آثار بسیار مثبتی داشته و منجر به ترک اعتیاد تعداد زیادی از مددجویان شده است.

مدیرکل زندان های استان تصریح کرد: کار اصلاح و تربیت مددجویان در زندان ها به خوبی انجام می شود و نیاز است همه ارگان ها با تعامل و همکاری  در بازگشت پایدار آنان به جامعه مشارکت کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان هم از اقدامات انجام شده در جهت بازپروری مددجویان در زندان های استان قدردانی کرد.

ایراهیم فرهادی نیا افزود: تدابیر به کار گرفته شده در زندان های استان برای ترک اعتیاد مددجویان بسیار ارزشمند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان آماده هرگونه همکاری برای توسعه و تقویت این برنامه ها در زندان ها است.

مدیرکل زندان های استان در پایان این دیدار با اهداء لوح تقدیر از همکاری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان قدردانی کرد.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …