دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری جلسه شورای مبارزه با موادمخدر در شهرستان ورامین

اولین جلسه ی سالانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در شهرستان ورامین برگزارشد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین در ابتدای جلسه با بررسی مصوبات جلسات قبل و با بیان اینکه نگاه شورای مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیرانه و آگاهی بخشانه باشد گفت: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی در جامعه میباشد که سرمایه های ملی کشور که همانا جوانان هستند را در معرض خطر قرار داده و باید توجه داشت اگر جامعه ای نیروی انسانی خود را از دست دهد حتی با دارا بودن تمامی امکانات ثروت و قدرت نمیتواند در مسیر توسعه گام بردارد .
سیداصغر تقوی مهمترین رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را برنامه ریزی در جهت کاهش مصرف و آموزش و آگاه سازی در جامعه عنوان کرد و گفت:با توجه به رشد آمار اعتیاد وآسیب های اجتماعی نیازمند تلاش بیشتر برای مبارزه با این پدیده شوم در جامعه هستیم و اعضای کمیته ها باید ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردند در انجام درست وظایف محوله اهتمام بیشتری داشته باشند .
وی هدف از برگزاری جلسات را ارائه برنامه های مدون جهت تصمیم گیری های موثر در امر مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و گفت:جلسات محل چالش میباشد و باید از خودسانسوری پرهیز نماییم و با ارایه برنامه ها و راهکارهای علمی و عملی کارشناسانه درجهت سالم سازی و بهبود وضعیت جامعه گام برداریم.
وی استفاده از تمامی ظرفیتها و قابلیت های شهرستان و جامعه در جهت مهار و مقابله با پدیده اعتیاد را مهم برشمرد و خواستار همکاری تمامی ارگان ها و استفاده از ظرفیت سمن ها در این حوزه شد .
وی برگزاری گشت های مشترک از واحدهای صنفی و اماکن ورزشی را در دستور کار جلسه قرار داد.

وی از آغاز طرح جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهرستان خبرداد و گفت:این طرح از دو روز قبل آغاز شده و در این مدت ۷۲نفر جمع آوری و دستگیر شدند که در دست ساماندهی میباشند.

منبع

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …