دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای ۲۶۰ طرح پاک سازی مناطق آلوده اطراف مراکز آموزشی در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از اجرای ۲۶۰ طرح پاک سازی مناطق آلوده به مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی در سال گذشته خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با اشاره به اینکه در بحث مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ بایستی به چند موضوع اساسی توجه کرد بیان کرد: مشارکت و همکاری مردم با پلیس جهت تامین امنیت عمومی مستلزم وجود رابطه اعتماد آمیز بین مردم و پلیس است که برگزاری ارتباط‌های مستقیم با مردم و آشنایی با مسائل و مشکلات آنان باعث افزایش اعتماد مردم به خدمتگذاران خود در مجموعه نیروی انتظامی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاک سازی مناطق آلوده در اطراف مراکز آموزشی در سال ۹۷ با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش فردی و اجتماعی، پاسخگویی به درخواست‌های مردمی و برخورد قاطع با برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی توسط عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اجرا شد.

سردار جهانبخش افزود: در طول اجرای این طرح که با هماهنگی مراجع قضائی به مرحله اجرا درآمد، بیش از ۱۲ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۹۸ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای ۲۶۰ مرحله طرح پاکسازی مواد مخدر در سال ۱۳۹۷ در اطراف مراکز آموزشی در سطح استان گفت: در اجرای این طرح ۱۵۵ معتاد متجاهردستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراکز بازپروری تحویل داده شدند.

وی بیان کرد: پلیس با قاطعیت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه اقدام می‌کند و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود.

سردار جهانبخش با بیان اینکه به منظور ریشه کن کردن پدیده مواد مخدر همه اقشار جامعه باید نقش داشته باشند بیان کرد: همچنین پلیس با تلاش شبانه روزی و مشارکت مردم فهیم استان، توانست موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های دیگر ماموریتی نیز کسب کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری در استان زنجان، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

همچنین ببینید

«پول سیاه» شتاب دهنده جرائم سازمان یافته در جهان

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید و ظهور آخرین روش‌های دور زدن قانون در واحدهای …